logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۵۱۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
عضو هیئت‌علمی دانشگاه زنجان:

تقویت بورس باعث خصوصی‌سازی بهتر در کشور می شود

تقویت-بورس-باعث-خصوصی‌سازی-بهتر-در-کشور-می-شود

عضو هیئت‌علمی دانشگاه زنجان با اشاره به ظرفیت‌های بورس در کشور، گفت: تقویت بورس باعث می‌شود خصوصی‌سازی بهتر انجام شود.

مصطفی دین‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به جایگاه بورس در اقتصاد و مردمی کردن اقتصاد، اظهار کرد: یکی از ابزارهای تأمین مالی و نظام مشارکت در سرمایه‌گذاری مالی در یک سیستم اقتصادی بازارهای مالی است.

وی با بیان اینکه یک نمونه از بازارهای سرمایه‌گذاری مالی در کشورها بورس است، ابراز کرد: بورس هم متأثر از نظام اقتصادی کشورها است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اقتصاد کشور و وابسته بودن دولت‌ها به نفت، تصریح کرد: بورس در کشور بسیار ضعیف مانده است و اگر قوی شود بخش بزگی از خصوصی‌سازی را می‌تواند متقبل شود.

وی با بیان اینکه نظام بانکی در کشور بسیار بزرگ است درحالی‌که نظام بانکی کشور ازنظر اثرگذاری اقتصادی در کشور بسیار ضعیف است، عنوان کرد: همین امر منجر شده است که نظام پولی کشور بر نظام مالی کشور غلبه کند.

دین‌محمدی با بیان اینه در بورس هرماه یک یا دو مورد عرضه اولیه وجود دارد،  افزود: این امر نشان‌دهنده این است که سیستم ما ضعیف است در حالی هرماه ده ها شرکتی هستند که وارد بورس می‌شوند و عرضه اولی را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: اگر بورس تقویت شود می‌تواند ناکارآمدی اقتصادی را که منجر به چاق شدن دولت و خصولتی شدن صنایع می‌شود را جبران کند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر