logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۵۱۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان:

پذیرش دانشجو بر اساس نیاز، ضامن حل مشکلات کشور است

پذیرش-دانشجو-بر-اساس-نیاز،-ضامن-حل-مشکلات-کشور-است

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان گفت: اگر بر اساس نیاز کشور پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی استوار شود پایان نامه ها به سمت اهداف مورد هدف کشور و صنعت حرکت می کنند.

علی رمضانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به رجوع صنعت به دانشگاه ها بعد از سخت شدن واردات و افزایش تحریم های ظالمانه استکبار علیه نظام اسلامی، اظهار کرد: تحریم های ظالمانه آمریکا و سخت شدن واردات در کشور تاحدودی می تواند در ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به صنایع فعال در کشور و روال های اداری موجود در کشور، ابراز کرد: در زمانی که کشور درآمد خوبی دارد و راه واردات باز است صنایع عمدتا توجه بیشتری به واردات دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به حرکت صنایع و تمایل صنایع به واردات در زمان هایی که وضعیت اقتصادی دولت خوب است، تصریح کرد: این یکی از مشکلات کشور در حوزه صنعت است.

وی با بیان اینکه در زمان هایی که امکان واردات در کشور وجود ندارد یا امکان واردات کمتر است احساس می شود مراجعه صنایع به دانشگاه ها بیشتر است، عنوان کرد: سخت شدن شرایط واردات، صنایع را مجبور می کند به دانشگاه ها و محل های تولید فکر، اندیشه و فناوری رجوع کنند.

رمضانی بیان کرد: اگر به دنبال راه های ارتباط بین دانشگاه و صنعت هستیم مسئولین و صنایع باید در مواقعی که وضعیت مالی کشور خوب است و امکان واردات به کشور به راحتی وجود دارد، باید مسئولین به رجوع صنایع به دانشگاه ها توجه بیشتری کنند تا دانشگاه ها همیشه بتوانند مسائل مورد نیاز صنعت را تولید کنند و ما باید کمتر به واردات کالا و دانش فنی و... عادت کنیم.

وی با اشاره به توان بالای دانشگاه های کشور، افزود: به نظر من دانشگاه ها توسعه بالایی پیدا کرده اند و می توانند مشکلات کشور را حل کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با بیان اینکه بخشی از پژوهش دانشگاهی در راستای رفع مشکلات کشور و است و برخی نیز در راستای تولید علم است، ادامه داد: اکثر پژوهش های دانشگاهی و پایان نامه های دانشجویی به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی در راستای تولید علم است.

وی با بیان اینکه بخشی از پایان نامه های دانشجویی نیز در راستای حل مشکلات کشور است، ابراز کرد: صنایع می توانند از این پایان نامه ها در راستای رفع مشکلات خود استفاده کنند.

رمضانی با بیان اینکه اگر بخواهیم پایان نامه های دانشجویی بیشتر در راستای حل مشکلات جامعه و صنعت باشند باید مقداری از پذیرش دانشجوی ها نیاز محور باشد، تصریح کرد: اگر بر اساس نیاز کشور پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی استوار شود پایان نامه ها به سمت اهداف مورد هدف کشور و صنعت حرکت می کنند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر