logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۵۱۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

اعلام وضعیت اضطراری در «سانفرانسیسکو» به دلیل کرونا

اعلام-وضعیت-اضطراری-در-«سانفرانسیسکو»-به-دلیل-کرونا

شهردار «سانفرانسیسکو»، واقع در ایالت کالیفرنیای شمالی سه‌شنبه اعلام وضعیت اضطراری کرد.

به گزارش موج رسا; «لاندن برید»، شهردار «سانفرانسیسکو» سه‌شنبه به دلیل نگرانی از احتمال گسترش کرونا در این شهر اعلام وضعیت اضطراری کرد. 

برید در بیانیه‌ای پس از اشاره به اینکه هنوز ابتلای هیچ فردی در این شهر به کرونا تأیید نشده گفته است: «با وجود این، صحنه جهانی به سرعت در حال تغییر است و لازم است ما آمادگی خودمان را بالا ببریم.»

وی اضافه کرد: «شاهد آن هستیم که این ویروس هر روز به بخش‌های تازه‌ای از دنیا گسترش پیدا می‌کند و ما داریم گام‌های لازم را برای محافظت از سانفرانسیسکو در برابر آسیب انجام می‌دهد.»

اعلام وضعیت اضطراری در حالی صورت گرفته که نمایندگان کنگره آمریکا از عدم آمادگی دولت این کشور برای مقابله با کرونا انتقاد کرده‌اند. 

«میت رامنی»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه گفته که کشورش آمادگی مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ندارد. 

رامنی در جلسه‌ای پشت درهای بسته در کنگره از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بابت کوچک‌نمایی نگرانی‌ها درباره شیوع این بیماری انتقاد کرد. 

ترامپ در دهلی نو به خبرنگاران گفته بود که اوضاع این بیماری در آمریکا «تحت کنترل» است و این بیماری، مسئله‌ای است که به زودی رفع خواهد شد. 

میت رامنی که عضو کمیته بهداشت، آموزش و کار مجلس سنای آمریکا است گفت دولت آمریکا اقدامات کافی را برای آماده شدن جهت مقابله با شیوع این بیماری انجام نداده است. 

او گفت: «من از اینکه ما چه اندازه برای همه‌گیری این بیماری هم از لحاظ تجهیزات ایمنی و هم از لحاظ دستگاه‌های پزشکی برای کمک به مبتلایان آمادگی داریم، مأیوس هستم.» 

رامنی اضافه کرد: «در مرحله کنونی، فکر می‌کنم سرمایه‌گذاری ما پایین‌تر از حد لازم برای شرایطی است که ممکن است جدی شود. به نظرم باید از همه منابعمان استفاده کنیم.»

شمار دیگری از نمایندگان کنگره آمریکا هم از آماده نبودن دولت ترامپ برای مقابله با شیوع سریع این ویروس ابراز نگرانی کرده‌اند. 

تا به حال شمار کسانی که در آمریکا به این ویروس مبتلا شده‌اند ۵۷ نفر گزارش شده است. گفته می‌شود اکثر این افراد در خارج از آمریکا به این بیماری مبتلا شده‌اند. 

«جان کندی»، یکی دیگر از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا هم گفته که دولت ترامپ بایستی عملکرد بهتری برای مقابله با شرایط تهدید داشته باشد./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر