logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۵۱۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

افزایش ذخیره آب سدهای استان زنجان/ 60 درصد ظرفیت سد تهم زنجان پر است

افزایش-ذخیره-آب-سدهای-استان-زنجان-60-درصد-ظرفیت-سد-تهم-زنجان-پر-است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره با اشاره به اینکه آب ذخیره پشت سدهای استان زنجان افزایش یافته است گفت: در حال حاضر حدود 60 درصد ظرفیت سد تهم زنجان پر است.

یوسف رضاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه آب سدهای استان زنجان افزایش یافته است اظهار کرد: آب سد تهم زنجان از ابتدای مهر تا سال قبل ۳۳.۵ میلیون مترمکعب بود که به بیش از ۴۸.۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی با تاکید براینکه تنها 43 درصد از ظرفیت سد تهم زنجان خالی است افزود: ۵۷ درصد ظرفیت سد تهم پر بوده در حالی که آب ذخیره سد تهم در مدت مشابه شال گذشته 38 درصد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در ادامه با اشاره به اینکه 60 درصد حجم مخزن سد گلابر نیز پر است بیان کرد: آب این سد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت سد کینه ورس بیان کرد: این سد نیز بیش از 14 میلیون مترمکعب آب دارد که این میزان 87 درسد حجم مخزن این را پر کرده است.

رضاپور در ادامه به تعداد چاه‌های حفر شده در استان زنجان اشاره و بیان کرد: ۱۲ هزار حلقه چاه کشاورزی در این استان با دبی حدود ۷۰۰ میلیون‌متر‌مکعب آب، حفر شده و کشاورزان در حال بهره برداری از این چاه‌ها هستند.

وی با تاکید براینکه با توجه به بحران منابع آب زیرزمینی و ممنوعه شدن دشت‌ها اجرای طرح حفاظت و تقویت منابع آب زیرزمینی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد تصریح کرد: با توجه به وابستگی اقتصاد و معیشت مردم به بخش کشاورزی اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی از مهاجرت جمعیت روستای به مناطق شهری جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان ابراز کرد: لیست نهایی  یک هزار و 561 حلقه چاه در خصوص مجاز بودن برق رسانی، کنترل مالکیت، صحت اطلاعات و مشخصات و شناسایی چاه‌ها بررسی مورد بررسی می‌گیرد.

وی در مورد برق‌رسانی به چاه‌های مجوزدار در حوزه کشاورزی اظهار کرد: براساس برنامه سه ساله قرار است 75 هزار چاه کشاورزی در سطح کشور برق‌دار شوند.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر