logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۵۱۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبرداد

واگذاری مرمت و نگهداری موزه شهدای زنجان به میراث فرهنگی

واگذاری-مرمت-و-نگهداری-موزه-شهدای-زنجان-به-میراث-فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه میراث فرهنگی و بنیاد شهید مرمت و نگهداری موزه شهدای استان با توجه به این امر که این مکان تاریخی است، از سوی میراث فرهنگی استان زنجان انجام می‌شود.

علی کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تفاهم‌نامه بین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به منظور همکاری فی ما بین شهید و برای حفظ و حراست از آثار شهدای گرانقدر استان زنجان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه به منظور حراست از موزه شهدای استان زنجان منعقد شده است، افزود: ثبت میراث فرهنگی، ثبت گلزارهای شهدا و برنامه‌ریزی برای موزه شهدا از مفاد این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: حفظ آثار و نگهداری موزه شهدای استان به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند از دوران دفاع مقدس به صورت علمی و تخصصی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است که در این زمینه از ظرفیت متخصصان میراث استفاده می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان یادآور شد: بر اساس این تفاهم‌نامه مرمت و نگهداری موزه شهدای استان با توجه به این امر که این مکان تاریخی است، از سوی میراث فرهنگی استان زنجان انجام می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: همچنین امورات تبلیغی و معرفی موزه شهدا در تابلوها و پوسترهای شهری و گردشگری استان زنجان از سوی میراث فرهنگی استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  در المان سازی و برند سازی موزه شهدای استان، پیوست فرهنگ ایثار و شهادت و خواستگاه شور و شعور حسینی در نظر گرفته می‌شود، افزود: استان زنجان 3 هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است که به منظور حفظ آثار این شهدا، اقدامات لازم انجام می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر