logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۵۱۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مرکز بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد؛

تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بین‌راهی در زنجان

تشدید-نظارت-بر-مراکز-تهیه-و-توزیع-مواد-غذایی-بین‌راهی-در-زنجان

رئیس مرکز بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به شیوع بیماری‌های خاص در کشور گفت: تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بین‌راهی زنجان در دستور کار قرار دارد.

جلیل نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نظارت مرکز بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان به اماکن و محل‌های تهیه و توزیع مواد غذایی، اظهار کرد: طبق ماده 13 قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آیین‌نامه‌های مربوطه نظارت بر اماکن و محل‌های تهیه و توزیع مواد غذایی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

وی ابراز کرد: نظارت‌ها بر اساس نوع صنف و آیین‌نامه‌ها و چک‌لیست‌های مربوطه توسط دانشگاه علوم پزشکی و معاون بهداشت به‌صورت دوره‌ای حداقل در هر فصل یک‌بار  در شرایط عادی نظارت بر اماکن و محل‌های تهیه و توزیع مواد غذایی انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه نظارت بر اماکن و محل‌های تهیه و توزیع با شیوع بیماری‌های خاص تشدید می‌شود، تصریح کرد: نظارت بر محل‌های تهیه و توزیع مواد غذایی بین‌راهی به‌صورت تیمی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در محل‌های تهیه و توزیع مواد غذایی بین‌راهی اگر مشکلاتی باشد در صورت لزوم بررسی می‌شود و از مواد غذایی نمونه‌برداری می‌شود، عنوان کرد: در صورت مشکوک بودن مواد غذایی بعد از ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه نتیجه مشخص می‌شود.

نصیری با بیان اینکه روغن‌های مورداستفاده در رستوران‌ها در محل توسط کارشناسان و توسط ابزار مربوطه بررسی می‌شود، افزود: اگر روغن مورداستفاده خارج از استاندار مربوطه باشد همان‌جا معدوم‌سازی روغن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر کباب‌ها کهنه باشد، با نظر کارشناس و متولی مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و صورت‌جلسه معدوم‌سازی کباب‌ها انجام می‌شود، ادامه داد: اگر مشکلاتی که در محل تهیه و توزیع مواد غذایی وجود داشت نیازمند اقدام قانونی باشد کارشناس بهداشت و محیط  طبق ماده 13قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و طبق اولویت‌ها جریمه و سایر مراتب پیگیری می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه نظارت‌ها در محل تهیه و توزیع مواد غذایی بین‌راهی با شدت بیشتری نسبت به سایر محل‌ها پیگیری می‌شود، ادامه داد: این به معنی تساهل در نظارت بر سایر اماکن  محل‌های تهیه و توزیع مواد غذایی نیست.

وی با بیان اینکه تعطیلی و جریمه کردن مراکز تهیه و توزیع در اولویت های بعدی ما قرار دارد، ابراز کرد: این به معنی عدم تعطیلی و جریمه شدن اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی نیست.

نصیری بیان کرد: اگر فرض کنیم در این شهر 10هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی وجود داشته باشد 10 درصد از این اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در حال تعطیلی و جریمه است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر