logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۵۰۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی استان زنجان مطرح کرد؛

بیمه هنرمندان صنایع دستی در گرو تفاهم‌نامه تامین اجتماعی و وزارت میراث فرهنگی

بیمه-هنرمندان-صنایع-دستی-در-گرو-تفاهم‌نامه-تامین-اجتماعی-و-وزارت-میراث-فرهنگی

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بیمه هنرمندان صنایع دستی در گرو تفاهم‌نامه تامین اجتماعی و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

سید ذکریا هاشمی امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بیمه صنایع دستی امسال به دلیل انعقاد قرارداد وزارتخانه و تامین اجتماعی محقق نشده است.

وی با بیان اینکه منتظر تصمیم وزارتخانه در این زمینه هستیم، ادامه داد: امسال تنها 13 نفر از صنعتگران صنایع دستی استان بیمه شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص اعتبار لازم از سوی دولت و انعقاد تفاهم‌نامه با تامین اجتماعی بیمه صنعتگران دوباره ارائه می‌شود.

وی کمبود اعتبارات را یکی از دلایل عدم بیمه صنعتگران عنوان کرد و افزود: در صورت تصمیم وزارتخانه این موضوع در استان نیز عملی می‌شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت صنعتگران در رشته‌های مختلف صنایع دستی، تصریح کرد: در سال‌های گذشته تصمیمات خوبی در زمینه بیمه صنایع دستی اتخاذ شده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه بیمه صنعتگران صنایع دستی از اولویت‌های میراث فرهنگی است، ادامه داد: تلاش می‌شود تا این بیمه ادامه یابد.

هاشمی امیری خاطرنشان کرد: هنرمندان زنجانی در بیش از 45 رشته صنایع دستی فعالیت می‌کنند که می‌توان به ملیله‌کاری، چارق دوزی، چاقو سازی، قلم‌زنی، مسگری و گلیم و گیوه‌بافی اشاره کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر