logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۵۰۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خبرداد

42 درصد حوادث زنجان مربوط به بارش برف و کولاک است

42-درصد-حوادث-زنجان-مربوط-به-بارش-برف-و-کولاک-است

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: در طی 11 ماهه امسال 262 حادثه در استان زنجان رخ داده است که بیشترین آمار مربوط بارش برف، کولاک و بوران است.

به گزارش موج رسا; توحید سلیمی عصر امروز در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان به عنوان استان برتر در زمینه خدمات‌رسانی به مردم گیلان انتخاب شده است.

وی افزود: در حوادث اخیر کولاک و بارش برف راهداران استان زنجان تلاش کردند تا جاده‌های استان بازگشایی شود در حالی که ارتفاع برف در برخی مناطق استان به 10 متر نیز رسیده بود و این امر موجب کندی خدمات‌رسانی شده بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از 21 ساعت تلاش راهداری و اعزام ناموفق چندین بالگرد و کمک‌گیری از سایر استان‎های کشور در نهایت، تیم امداد کوهستان هلال احمر استان زنجان فردی که در یکی از روستاهای ماهنشان دچار سانحه شده بود را امداد رسانی و به مراکز درمانی منتقل کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به آمار حوادث غیرمترقبه استان زنجان در 11 ماهه امسال، افزود: 262 حادثه در استان زنجان در 11 ماهه رخ داد که بیشترین آمار مربوط بارش برف، کولاک و بوران با 109 مورد 42 درصد حوادث استان زنجان را شامل می‌شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش هواشناسی، استان زنجان در چند روز آینده با پدیده بارش برف و باران مواجه می‌شود که به دلیل گرم بودن هوا بیشتر این بارش‌ها به صورت باران خواهد بود.

وی افزود: تلاش می‌شود در روز انتخابات نیز همه راه‌های روستایی و فرعی و اصلی استان برای برگزاری انتخابات پرشور باز باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: برای بازگشایی راه‌های روستایی و فرعی از همه تجهیزات و امکانات استان استفاده شده است و مساعدت خوبی در این زمینه از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

*مسدود بودن 11 راه روستایی استان زنجان 

عبدالحسین علی اکبری افزود: از 980 روستای استان زنجان راه 11 روستا در حال حاضر مسدود است که عمدتا راه‌های روستایی صعب‎العبور است.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی راه روستایی خضر چوپان 21 ساعت راهداران تلاش کردند، بیان داشت: راه‌های ساخته نشده و قرار گرفتن در ارتفاعات موجب می‌شود تا بازگشایی این روستاها با مشکل مواجه شود.

 "فتح‌الله حقیقی"  استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه، با تقدیر از دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انصاف این است که واقعیت‌ها نوشته شود اگر کسی را غیر واقعی عمل کند در گناهی که ایجاد می‌شود، شریک است.

وی افزود: ساعت 11 شب مصدومیت یکی از اهالی روستای خضر چوپان به استان گزارش شد و فرماندار از همان ساعت در این روستا مستقر بود و همه امکاناتی که در این منطقه به درد می‌خورد به منطقه اعزام شد.

این مسئول با بیان اینکه صبح فردا 5 پرواز برای کمک به این مصدوم اعزام شد، خاطرنشان کرد: به دلیل مه گرفتگی این پروازها محقق نشد و در نهایت در یک مقر نزدیکتر فرود آمده و نیروهای هلال احمر با کول گرفتن این فرد، به بالگرد نزدیک شده و وی را به مرکز درمانی رساندند.

استاندار زنجان یادآور شد: تلاش‌های بسیاری برای کمک به این فرد مصدوم انجام شد اما مطالبی غیر واقعی از سوی برخی رسانه‌ها نوشته شد.

حقیقی برضرورت ایجاد آرامش در جامعه تاکید کرد و گفت: ای کاش مطلبی که درج می‌شود ابتدا با مسئولان نیز گفت‌و‌گو درج شود.

وی با بیان اینکه فردا انتخابات باشکوهی برگزار می‌شود، افزود: همه تمهیدات و برنامه‌ریزی برای برگزاری انتخابات انجام شده است. //ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر