logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۵۰۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

تَرک‌های گنبد سلطانیه مربوط به 18 سال گذشته است/ مرمت این بنای تاریخی را تعطیل نکردیم

تَرک‌های-گنبد-سلطانیه-مربوط-به-18-سال-گذشته-است-مرمت-این-بنای-تاریخی-را-تعطیل-نکردیم

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در مورد موضوع مطرح شدن ترک ارگ سلطانیه در شبکه‌های اجتماعی گفت: این تَرک مربوط به 18 سال گذشته بوده و در این مدت نیز تثبیت مانده است.

امیر ارجمند در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد ترک ارگ سلطانیه اظهار کرد: این ترک مربوط به یکی از ایوان‌های این بنای تاریخی بوده که مربوط به 18 سال گذشته است و در طول بررسی‌ و آزمایش لازم انجام شده که این ترک ثابت بوده و مشکلی نداشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان در مورد مرمت بنای ارگ سلطانیه عنوان کرد: مرمت یک پروسه ظریف و حساسی بوده و کار آن به صورت تداومی است.

وی با بیان اینکه مرمت گنبد سلطانیه در دهه‌های گذشته بیش از 30 سال متوقف بوده است افزود: در حال حاضر در مرمت گنبد سلطانیه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

ارجمند با تاکید براینکه کار مرمت هیچ وقت متوقف و تمام نمی‌شود افزود: پروسه مرمت و نگهداری همیشه باید فعال باشد.

وی با بیان اینکه کاشی کاری فضای داخلی گنبد سلطانیه که تمام شده احتیاج به نگهداری دارد بیان کرد: در حالی که 10 سال است که نگهداری بعد از مرمت انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با بیان اینکه بحث مرمت یک پروژه عمرانی نیست که بخواهیم بگوییم در یک تاریخ آغاز و در یک زمانی پایان ‌می‌یابد بیان کرد: پروسه مرمت مستمر بوده در حوزه نگهداری تعریف می‌شود.

وی بیان کرد: در 10 سال گذشته هیچ وقت کارگاه مرمت گنبد سلطانیه تعطیل نشده و ممکن است تعداد کارگاه‌ها کاهش یا افزایش یابد ولی تعطیل مطلق نداشتیم.

ارجمند بیان کرد: این نشان می‌دهد که هم کار مرمت انجام می‌شود و هم اعتبار لازم برای اینکار تخصیص می‌یابد.

وی بیان کرد: گنبد سلطانیه هم مانند سایر ابنیه‌های تاریخی کشور نیاز به مرمت و نگهداری دارد که این کار به صورت مستمر انجام می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر