logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۵۰۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

تشخیص ویروس کرونا در 15 دقیقه

تشخیص-ویروس-کرونا-در-15-دقیقه

دانشگاه نانکای چین از دستیابی به موفقیت در تهیه یک کیت تست سریع جدید برای ویروس کرونا خبر داده که می‌تواند ظرف ۱۵ دقیقه عفونت را در بین بیماران مشکوک تشخیص دهد.

به گزارش موج رسا; به نقل از شینهوا، دانشگاه نانکای چین از دستیابی به موفقیت در تهیه یک کیت تست سریع جدید برای ویروس کرونا خبر داد که می‌تواند ظرف ۱۵ دقیقه عفونت را در بین بیماران مشکوک تشخیص دهد.

محصول جدید تشخیص ویروس با نام (Novel Coronavirus (2019-nCoV کیت تشخیص آنتی بادی IgM / IgG، توسط دانشگاه نانکا و به همراه جمعی از متخصصان دیگر دانشگاه‌های چین و شرکت های بیو دارویی تولید شده است.

این دانشگاه در بیانیه‌ای گفت: کیت آزمایش می‌تواند زمان آزمایش را کوتاه کند، عمل آسان‌تر و سریع‌تری داشته باشد و با تشخیص سریع بیماران مشکوک و غربالگری در محل شمار افراد در خطر را کاهش دهد.

هفته گذشته، وزارت علوم و فناوری چین پروژه‌های تحقیقاتی را در مورد کیت‌های تست سریع تشخیص کرونا ویروس درخواست کرد و گفت که معرف‌های فعلی زمان زیادی می‌برد و عملیات پیچیده‌ای نیز دارد. آنها قادر به پاسخگویی به نیازهای سریع آزمایش برای بیماران مشکوک و عفونت‌های بدون علامت نیستند.

تعدادی از تیم‌های تحقیقاتی در سراسر چین در حال توسعه این کیت هستند تا تلاش برای کاهش شمار مبتلایان ادامه پیدا کند.

دانشگاه نانکا گفته است که این کیت آزمایش به زودی در پیشگیری و کنترل اپیدمی استفاده خواهد شد؛ این دانشگاه  یک دانشگاه کلیدی چند رشته‌ای است که مستقیما تحت نظارت وزارت آموزش قرار دارد و در تیانجین در ساحل دریای بوهای واقع شده است. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر