logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۴۹۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

آماده‌باش راهداران در 19 استان برای برف شدید امشب

آماده‌باش-راهداران-در-19-استان-برای-برف-شدید-امشب

معاون راهداری سازمان راهداری با بیان اینکه از امشب تا صبح روز سه‌شنبه، بارش سنگین برف و باران در 19 استان کشور داریم، گفت: از مردم تقاضا داریم قبل از سفر، از وضعیت راه‌ها مطلع باشند و در صورت ضرورت سفر حتما زنجیرچرخ داشته باشند.

به گزارش موج رسا; در تشریح آخرین وضعیت راهداری زمستانی در کشور اظهار داشت: تا پیش از این هرچه فعالیت‌ راهداران در محورهای مواصلاتی انجام شده است، یک طرف و راهداری زمستانی که از امشب آغاز خواهد شد طرف دیگر، زیرا از بعدازظهر امروز سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور خواهد شد و در این مناطق موجب بارش شدید برف و باران می‌شود.

وی افزود: ما بارها از هفته‌های گذشته اعلام کردیم که مردم تجهیزات زمستانی در سفرها به همراه داشته باشند، حتما زنجیر چرخ داشته باشند، حتما پیش از رسیدن به برف، زنجیر چرخ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نصب کنند اما چندان توجهی نشد و در جاده‌ها گرفتار شدند، همین توقف خودروها در جاده‌ها موجب ایجاد‌ ترافیک می‌شود و همین ماندگاری و ترافیک خودروها، در کنار بارش شدید برف و نبود زنجیر چرخ، موجب گرفتاری بزرگتر برای مردم می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: ما بارها هفته گذشته به مردم اعلام کردیم که حتی سفر ضروری خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تعویق بیندازند اما توجهی نشد، این بار هم اعلام می‌کنیم مسافران خصوصا در محورهای شمال و شمال غرب کشور در صورت عدم ضرورت، فعلا وارد جاده‌ها نشوند.

مطاعی افزود: سامانه‌ای که از امشب وارد کشور می‌شود موجب بارش شدید برف و باران خواهد شد بنابراین مردم حتما قبل از انجام سفر از طریق تماس با سامانه 141 از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند، اخبار رسانه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مورد وضعیت جاده‌ها دنبال کنند و حتما به تذکرات پلیس گوش فرا دهند.

* برف و باران در 19 استان کشور از امشب

وی ادامه داد: بعدازظهر امروز تا فردا شب و صبح روز سه‌شنبه، بارش سنگین برف و باران در 19 استان کشور داریم و طبق پیش‌بینی‌ها از ساعت 6 بعدازظهر امروز بارش‌ها آغاز می‌شود؛ در استان‌های شمال و شمال غرب کشور خصوصا در آذربایجان غربی و کردستان بیشترین بارش برف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم، همچنین در استان‌های دیگر نظیر اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین حتی ارتفاعات تهران، گیلان، مازندران و همدان، امشب و فردا شب بارش برف و باران داریم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه بارش برف تا 45 سانتیمتر در آذربایجان غربی و کردستان پیش‌بینی شده است، گفت: همه راهداران به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات خود از جمعه هفته گذشته در جاده‌ها آماده‌باش کامل هستند و برف‌روبی، شن‌پاشی، نمک‌پاشی و بازگشایی جاده‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهند و ضمن اینکه رهاسازی خودروهای گرفتار در برف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهند.

مطاعی اظهار داشت: مسافران حتما به محض شروع بارش برف و احساس کولاک نسبت به بستن زنجیر چرخ اقدام کنند تا مشکلاتی برای دیگران به وجود نیاورند.

* ورود سامانه بارشی دیگر از چهارشنبه

وی افزود: از آن منظر که در آستانه انتخابات هستیم، درباره سامانه بارشی فعال از چهارشنبه هفته جاری هم باید گفت که سامانه بارش دیگری از چهارشنبه‌شب وارد کشور می‌شود و تا صبح جمعه در کشور فعال است، البته بیشترین فعالیت این ‌سامانه‌ به صورت باران است ولی در 5 تا 6 استان نظیر زنجان، لرستان، چهار محال و بختیاری، تبریز و اردبیل‌بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: عمده فعالیت این سامانه، از چهارشنبه‌شب بارش باران در استان‌های جنوبی و شرقی کشور است و سپس اغلب نقاط کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بر می‌گیرد که از مردم خواهشمندیم حتما قبل از سفر از وضعیت راه‌ها آگاه باشند و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

* تلاش برای جابه‌جایی تیر برق‌های واژگون‌شده در محور پونل-خلخال

مطاعی درباره آخرین وضعیت محور پونل ـ خلخال گفت: بخشی از ‌این محور در حوزه استان اردبیل باز شده است، در حوزه استان گیلان در برخی مقاطع جاده بیش از 3 متر برف نشسته است، همکاران راهداری در حال باز کردن مسیر هستند.

وی ادامه داد: روز گذشته قرار بود تجهیزاتی از اردبیل وارد کنیم که به دلیل مشکلاتی که در جاده وجود داشت کار به سختی پیشرفت رفت، حتی امروز صبح هم کولاک شدید در این محور داشتیم، ادوات راهداری مسیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا اندازه‌ای باز می‌کنند اما با یک باد بلافاصله برف روی جاده می‌نشاند، اگر امروز تیرهای برق واژگون‌شده در مسیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جابه‌جا کنیم، این محور نیز بازگشایی خواهد شد.

* تلاش می‌کنیم‌ روز انتخابات محور مسدود به علت برف نداشته باشیم

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: ادوات، ‌ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری و راهداران مجددا خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بارش‌های برف از امشب آماده کرده‌اند و امیدواریم مردم این بار به توصیه‌های ما گوش فرا دهند؛ تلاش راهداران این است که هیچ اتفاقی برای مردم رخ ندهد، آنها از جان و دل مایه می‌گذارند و در 24 ساعت در دو شیفت فعال هستند و انتظار داریم مردم هم در این باره همکاری کنند.

مطاعی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ محوری غیر از پونل-خلخال مسدود به علت برف نداریم، تأکید کرد: تلاش می‌کنیم روز جمعه هیچ راه روستایی، اصلی و شریانی مسدود به علت برف نداشته باشیم./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر