logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۴۹۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام:

تحصیل 80 هزار دانش‌آموز در مدارس راهیان کوثر/ گروه‌های دانش بنیان دانش آموزی تشکیل می‌شود

تحصیل-80-هزار-دانش‌آموز-در-مدارس-راهیان-کوثر-گروه‌های-دانش-بنیان-دانش-آموزی-تشکیل-می‌شود

مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام با اشاره به تعداد دانش آموزان مدارس راهیان کوثر گفت: بیش از 80 هزار دانش آموز در مدارس راهیان کوثر در حال تحصیل هستند.

به گزارش موج رسا; مرتضی فاطمی نژاد امروز در نشست خبری با اشاره به مدارس راهیان کوثر، اظهار کرد: ما در مدارس راهیان کوثر به دنبال ایجاد فضای تربیتی و آموزشی سالم برای دانش آموزان جامعه هدف خود هستیم.

وی با بیان اینکه پویش های علمی، تربیتی و فرهنگی متنوعی در مدارس راهیان کوثر در حال برگزاری است، ابراز کرد: در جشنواره ها، مسابقات و برنامه های فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان مدارس راهیان کوثر نیز مشارکت دارند.

مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام با بیان اینکه کادر مدارس راهیان کوثر عمدتا با دوره های آموزشی بدوی و آموزش ضمن خدمت گزینش، رصد اولیه و آموزش داده می شوند، تصریح کرد: در برگزاری دوره ها با آموزش و پرورش همکاری بسیار نزدیکی داریم و  دوره های برگزار شده را برای بهره مندی سایر معلمان به آموزش و پروش ارائه می دهیم.

وی با بیان اینکه دانش آموزان مدارس راهیان کوثر در حوزه مهارت آموزی و مهارت های نازل به کارآفرینی و اشتغال در آینده تحت آموزش قرار می گیرند، عنوان کرد: هدایت شغلی و تحصیلی دانش آموزان در مدارس راهیان کوثر بر اساس استعداد سنجی و مسائل روانشناختی انجام می شود.

فاطمی نژاد با با اشاره به معرفی دانش آموزان به مراکز صنعتی و مراکز تولیدی در هدایت شغلی دانش آموزان مدارس راهیان کوثر برای بهره وری شغلی دانش آموزان افزود: در مدارس راهیان طرح کوثر دانش آموزان با هدایت شغلی و تحصیلی و استعداد یابی های انجام شده در مدارس می توانند آینده شغلی خود را در مدارس راهیان کوثر جویا شوند.

وی با اشاره به مسابقه وزیران دانای سرزمین من، ادامه داد: این مسابقه در سه محور سنجش تحصیلی، موضوعات روانشناختی، و یادگیری عملی به دور از فضای آزمون صرف و کنکور محوری که  دانش اموزان را تک بعدی پرورش می دهد برای رشد تمامی ابعاد دانش آموزان برگزار می شود.

مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام با بیان اینکه سعی داریم دانش آموزان را علاوه بر جنبه تحصیلی در حوزه نظری، در حوزه عملی و به کارگیری علم نظری توانمد کنیم، ابراز کرد: در حوزه روانشناختی هم به دنبال این هستیم که دانش آموز بتواند هوش خودش را مبتنی بر نیاز ها و نظام ضرورت داخل کشور شناسایی و به کار گیری کند.

وی با بیان اینکه ما در مدارس متنوع دولتی، غیر دولتی و هیئت امنایی به دنبال عدالت آموزشی و ارائه خدمات با کیفیت آموزشی هستیم، تصریح کرد: ما در حوزه آموزش به دنبال خارج کردن سیستم آموزشی از آموزش کنکور محور و استرس زا به فضای کشف استعداد و یادگیری و مهارت تفکر و فلسفه هستیم.

فاطمی نژاد با بیان اینکه ما در مدارس پیش دبستان برای انتقال محتوا از بازی بهره می گیریم، عنوان کرد: در  مدارس ما اتاق های بازی هدف مند، استراتژیک، مفهومی و فکری وجود دارد و برای آموزش از این ابزار ها استفاده می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل تمایز ما از سایر مدارس در نوع نگاه ما به مسائل تربیتی است، افزود: نگاه مدارس ما به بحث تربیتی یک نگاه عام و فراگیر است و تمامی معلمین و کادر مدارس راهیان کوثر با نگاه تربیتی در مدارس به کارگیری می شوند.

مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام با بیان اینکه تمامی مسائل تربیتی که بر اساس ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین تدوین شده است و تمامی کادر ما این را آموزش می بینند وبر این اساس نگاه تربیتی دارند، ابراز کرد: در مدارس راهیان کوثر به مولفه های تربیتی در ساحت های اعتقادی و اخلاقی توجه ویژه می شود و بیش از 72 قاعده در سند استاندارد سازی مدارس راهیان کوثر پیاده سازی شده است.

وی با اشاره به آموزش کادر مدارس راهیان کوثر در خصوص سند تحول بنیادین، افزود: هر سال دو دوره ضمن خدمت برای کادر آموزشی مدارس راهیان کوثر در خصوص سند تحول بنیادین برگزار می شود.

فاطمی نژاد با بیان اینکه مدارس راهیان کوثر در حوزه تربیت بدنی برای کودکان و خردسالان و مهارت های حرفه در حوزه نوجوانان ابتکارات خوبی داشته است، تصریح کرد: دانش اموزان ما در مسابقات رشته های نوظهور در مسابقات داخلی و خارجی شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه لیگ علمی پایا 12 سال است که در مدارس ما و سازمان بسیج دانش آموزی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: بیش از 600 هزار دانش آموز در این 12 دوره لیگ بین المللی پایا شرکت کرده اند.

مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام با اشاره به حضور 12 کشور از سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا در این لیگ علمی، عنوان کرد: در این لیگ ها ما به دنبال تقویت روحیه کار گروهی برای حل مسئله و موضوعات نخبگانی در بین دانش آموزان هستیم.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در رشته های علوم پایه، کامپیوتر ، زیست شناسی، نجوم و علوم انسانی در این لیگ ها مسابقه می دهند، ادامه داد: در این لیگ ها علاوه بر مباحث نظری حتما باید یک ایده عملی برای حل یک مسئله از مسائل جامعه ارائه شود.

فاطمی نژاد با بیان اینکه ما در حوزه المپیاد ها علمی فعالیت خوبی داریم، خاطر نشان کرد: اخیرا 20 دانش آموز مدارس ما که در المپیاد های علمی مدال آورده بودند و در حضور مسئولین وزارت آموزش و پرورش مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه یکی از راه های تربیتی مورد توجه ما در مدارس، ارتباط چهره به چهره معلمان با دانش اموزان است، ابراز کرد: ارتباط بسیار خوبی بین مربیان و دانش آموزان ما برای انتقال مفاهیم وجود دارد.

مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام با اشاره به اینکه ما به دنبال راه اندازی گروه های دانش بنیان دانش آموزی هستیم، افزود: اگر گروه های دانش آموزی دانش بنیان در مدارس تشکیل شود دانش آموزان در دوره دانشجویی بهتر می تواند به افتخارات بیشتر و عمیق تری دست پیدا کنند.

وی با اشاره به طرح آمایش سرزمینی مدارس راهیان کوثر، عنوان کرد: اکنون فعالیت مدارس راهیان کوثر در مناطقی است که آموزش و پروش در آن مناطق نتوانسته مدرسه ایجاد کند یا با کمبود مدرسه مواجه بوده است.

فاطمی نژاد با بیان اینکه استقبال مردم از این مدارس هر ساله بیش از 10 درصد افزایش می یابد، افزود: این نشان دهنده مقبولیت این مدارس در بین مردم است.

وی با یان اینکه بیش از 80 هزار دانش آموز در بیش از 550 مدرسه راهیان طرح کوثر در حال تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: پراکندگی این مدارس در کل کشور است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر