logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۴۹۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
از صبح امروز انجام شد؛

آغازتبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در زنجان/ رقابت 113 نفر برای کسب 5 کرسی بهارستان

آغازتبلیغات-انتخاباتی-مجلس-شورای-اسلامی-در-زنجان-رقابت-113-نفر-برای-کسب-5-کرسی-بهارستان

با آغاز تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی شور انتخابات در زنجان حاکم شده است.

به گزارش موج رسا; از صبح امروز و طبق قانون جمهوری اسلامی تبلیغات کاندیداها در شهر زنجان همچون سایر شهرهای دیگر کشور آغاز شده است و کاندیداها با تبلیغات متعدد، خود را به مردم معرفی می‌کنند.

مکان‌های مناسبی برای تبلیغات کاندیداها از سوی شهرداری در نظر گرفته شده است اما با این وجود برخی از کاندیداها این اصول را رعایت نکرده و تبلیغات را در مکان‌های دیگری نیز ادامه داده‌اند.

در استان زنجان 113 نفر برای کسب 5 کرسی بهارستان رقابت می‌کنند تا در نهایت نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی قانونگذاری کنند.

از تعداد 113نفر تایید صلاحیت شده 69 نفر در شهر زنجان برای کسب دو کرسی بهارستان، 15 نفر در خدابنده برای کسب یک کرسی، 9 نفر در ماهنشان برای کسب یک کرسی و 20 نفر در ابهر و خرم‌دره برای کسب یک کرسی دیگر رقابت می‌کنند.

*گرم کردن تنور انتخابات ازسوی احزاب

در این بین گروه‌های مختلف، احزاب و جریان‌های سیاسی نیز تلاش می‌کنند تا با تبلیغات به نفع کاندیدای مورد نظر خود تنور انتخابات را گرم‌تر کنند، شانا نیز دو نفر را به عنوان کاندیدای نهایی خود به مردم معرفی کرده است.

تبلیغات کاندیداها تا 24 ساعت مانده به انتخابات انجام می‌شود و روز جمعه دوم اسفند ماه امسال مردم با حضور در پای صندوق‌های رای برگ زرین دیگری از حضور خود در انتخابات رقم می‌زنند.

15 هزار عامل اجرایی نیز در استان زنجان به برگزاری انتخابات کمک کرده و در نهایت پرونده این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با اعلام نمایندگان جدید بسته می‌شود.

نکته جالب توجه انتخابات در زنجان رد صلاحیت نمایندگان فعلی زنجان و عدم شرکت دو نفر از نمایندگان بود که در نهایت موجب شد تا تنها مرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان با تایید صلاحیت در این دوره انتخابات باقی بماند.

*شگردهای تبلیغات کاندیداها در زنجان

البته از چند ماه گذشته برای کاندیداها نسبت به تبلیغات اقدام کرده و به طرق مختلف خود را به مردم معرفی کرده‌اند، برخی از کاندیداها با پیامک زدن مردم را از حضور خود در انتخابات آگاه کرده‌اند و عده‌ای هم نشست‌های دوستانه و سخنرانی در مراسم‌های مختلف را در پیش گرفته‌اند.

برخی کاندیداها نیز با وعده‌های خود تلاش کرده‌اند تا نظر مردم را جلب کنند و عده‌ای دیگر نیز در فضای مجازی غوغا کرده‌اند.

حضور در مراسم‌های دینی و مذهبی، پذیرایی با کیک و چایی، برگزاری تشریفات نهار و شام، انتقادهای تند از وضعیت فعلی جامعه، برگزاری نشست‌های دانشجویی و حضور در مساجد و محافل از دیگر حربه‌های کاندیداها برای جذب آرای مردمی است.

اما باید منتظر ماند و دید کدام شیوه تبلیغاتی می‌تواند تاثیرگذار در رای مردم بوده و مردم زنجان اینبار چه کسانی را به مجلس می‌فرستند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر