logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۴۹۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک استان زنجان:

قاچاق البسه فرهنگ اصیل ایرانی را نشانه گرفته است/ افزایش نامتعارف قیمت چادر مشکی در بازار

قاچاق-البسه-فرهنگ-اصیل-ایرانی-را-نشانه-گرفته-است-افزایش-نامتعارف-قیمت-چادر-مشکی-در-بازار-

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک استان زنجان با اشاره به بالا بودن قیمت پارچه در بازار زنجان گفت: قیمت پارچه چادر مشکی نیز در در بازار زنجان بالا از حد متعارف است.

محمود عتیق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ورود بدون محدودیت قاچاق البسه به استان زنجان اظهار کرد: متاسفانه این موضوع تولید استان را تحت تاثیر قرار داده و بیشتر تولیدکنندگان با مشکل مواجه شدند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک استان زنجان با تاکید براینکه دشمن با پوشاک فرهنگ اصیل ایرانی را نشانه گرفته است افزود: برخی از لباس‌ها که به صورت قاچاق وارد کشور و استان می‌شود که با فرهنگ ما همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه بدخواهان نظام و دشمنان انقلاب با این هدف می‌خواهند فرهنگ اصیل ایرانی را تغییر دهند تا به اهداف خود برسند افزود: متاسفانه برخی‌ها بدون توجه به این موارد اقدام به پوشیدن این گونه لباس‌ها می‌کنند.

عتیق‌زاده با اشاره به بالا بودن قیمت پارچه در استان زنجان افزود: چادر مشکی با قیمت یک میلیون و 200 هزار تومان و کف قیمت آن 500 هزار تومان بوده که این قیمت نیز برای چادر مشکی بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده برای چادر مشکی نهایتا باید 300 تا 400 تومان باشد افزود: در حال حاضر قیمت چادر مشکی به یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک استان زنجان با بیان اینکه این قیمت‌ها بالاتر از حد متعارف است افزود: قیمت پارچه نسبت به سال گذشته 400 درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه پارچه چادر مشکی وارداتی بوده و در داخل کشور تولیدی نداریم افزود: تنها 10 درصد نیاز داخلی پارچه چادر مشکی در داخل تولید می‌شود و این میزان جوابگوی نیاز داخلی نیست.

وی ابراز کرد: برای بافت چادر مشکی نیاز به دستگاه‌های پیشرفته‌ای دارد که متاسفانه در داخل وجود ندارد و اغلب پارچه چادر مشکی از کشورهای سوئیس، کره، چین، مالزی و اندونزی وارد کشور می‌شود.

عتیق‌زاده گفت: پارچه چادرهایی که در کشور تولید می‌شود در رنگرزی و بافت مشکل دارند و تولید داخلی نیز به هیچ عنوان نیاز بازار را تامین نمی‌کند.//ع  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر