logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۴۹۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

اجازه خیانت به خون و آرمان شهدا را نمی دهیم/ دستگاه قضایی مستقل و اسلامی دستاورد انقلاب

اجازه-خیانت-به-خون-و-آرمان-شهدا-را-نمی-دهیم-دستگاه-قضایی-مستقل-و-اسلامی-دستاورد-انقلاب

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه ما باید انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم گفت: اجازه نمی دهیم کسی به خون و آرمان شهدا خیانت کند.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در حاشیه راهپیمایی یوم الله 22 بهمن ماه در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی در حوزه عدالت و دستگاه قضا، اظهار کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی و دستاورد های پیروزی انقلاب اسلامی، دستگاه قضایی اسلامی است.

وی با بیان اینکه اکنون تمامی قوانین مورد عمل در قوه قضاییه بر اساس شریعت اسلام نوشته شده، ابراز کرد: در قانون اساسی و شریعت اسلام آمده که قاضی مستقل است در حالی که در رژیم گذشته این طور نبود و دستگاه قضایی استقلال نداشت.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه پادشاه هر تصمیمی که می‌گرفت در دستگاه قضایی به جریان می افتاد، تصریح کرد: اکنون دستگاه قضایی استقلالش را بر اساس آموزه های اسلامی به دست آورده است.

وی با بیان اینکه قوانین مورد عمل در قوه قضاییه تماما بر اساس فتوای شرعی و احکام نورانی اسلام است، عنوان کرد: اکنون قانون مجازات اسلامی داریم که دقیقا بر اساس فقه نورانی اسلام نوشته شده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه در راس قوه قضاییه بر خلاف رژیم گذشته یک فقیه عادل جامع شرایط و منصوب از طرف ولی فقیه قرار دارد، افزود: دسترسی آسان مردم به مقامات قضایی یکی از برکات انقلاب اسلامی و دستاورد های آن است.

وی با اشاره به اینکه در رژیم گذشته در کل استان زنجان که استان قزوین هم جزو استان زنجان بود چه تعداد قاضی در استان خدمات قضایی ارائه می دادند؟! ابراز کرد: اکنون حتی در دور ترین نقطه استان واحد قضایی وجود دارد و  هیچ بخشی نیست که واحد قضایی برای آن بخش تاسیس نشده باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه دسترسی مردم به واحدها و مقامات قضایی از دستاورد های جمهوری اسلامی است، ادامه داد: در زمان رژیم منهوس پهلوی چون قاضی در دسترس نبود و راه های مواصلاتی هم نبود مردم از پیگیری قضایی به طور کلی صرفنظر می کردند و امیدی به پیگیری قضایی نداشتند.

وی با بیان اینکه تعداد کم پرونده قضایی در گذشته به معنی کم بودن منازعات نیست، خاطر نشان کرد: در رژیم قبل دستگاه قضایی در دسترس مردم نبود تا مردم به آن مراجعه کنند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه اکنون دستگاه قضا و واحد های قضایی در دورترین نقطه با امکانات لازم در دسترس مردم است، ابراز کرد: رسیدگی بر اساس شریعت و فقه نورانی اسلام از برکات جمهوری اسلامی است.

وی با با اشاره به چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: ما در این جشن می خواهیم بگوییم که یک طاقوت رفت و یک امام آمد و انقلاب اتفاق افتاد و یک حکومت اسلامی به وجود آمد.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه حکومت جمهوری اسلامی، حکومت بر اساس آموزه های امام علی (ع) است، عنوان کرد: الگوی این حکومت اسلامی، امام علی (ع) است که در راس آن ولی فقیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه زیبنده نیست در قسمتی از این انقلاب اسلامی که ما مسئولیت گرفته ایم از مسیر قانون خارج شویم، تاکید کرد: ما این وعده و اطمینان را به مردم ولایمتدار و شهید پرور زنجان می دهیم که در مبارزه با فساد به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم و اجازه نمی دهیم کسی بخواهد به خون و آرمان شهیدان، زحمات ملت ایران و منویات رهبر خیانت کند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه امروز آمده ایم که عهد و پیمان مجدد ببندیم بگویم که ما پایبند به انقلاب سال 57 هستیم، عنوان کرد: یاران امام خمینی (ره) انقلابی بودند، ما نیز باید انقلابی باشیم و انقلابی بمانیم و انقلابی حرکت و انقلابی فکر کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبری، مبنی بر قوی شدن کشور، خاطر نشان کرد: دستگاه قضا باید با اجرای عدالت، برخورد با فساد، با قرار گرفتن کنار مظلومان قوی شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر