logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۴۹۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

شفافیت در هزینه‌های تبلیغات از سوی کاندیداها مورد توجه قرار گیرد/ برخورد قاطع با خرید و فروش رأی

شفافیت-در-هزینه‌های-تبلیغات-از-سوی-کاندیداها-مورد-توجه-قرار-گیرد-برخورد-قاطع-با-خرید-و-فروش-رأی

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: شفافیت در هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیداها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالروزجشن انقلاب و 22 بهمن ماه اظهار کرد: جشن انقلاب امسال متفاوت تر از گذشته خواهد بود، چون رخدادهای متفاوت تری نسبت به سال های گذشته در کشور اتفاق افتاده، از جمله شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که اربعین این شهید اسلام مقارن با 22 بهمن امسال شده و ملت شریف ایران اسلامی نشان داده اند نه تنها از آرمانهای انقلاب و امام فاصله نگرفته اند، بلکه مصمم تر و منسجم تر از گذشته در صحنه ها حضور خواهند یافت.

وی با اشاره به نزدیکی زمان آغاز تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: برابراعلام دفتر نظارت بر انتخابات استان فعلا تعداد115 کاندیدا برای تصدی 5 کرسی در مجلس شورای اسلامی آنهم از همه جریانهای سیاسی در استان به رقابت خواهند پرداخت البته تا تأیید نهایی و احراز صلاحیتهای افراد چند روز باقی است و این حضورکاندیداها از کلیه جریانها نشان از اجرای مرّ قانون است که خروجی این امر ،برگزاری انتخابات باشکوه و حداکثری خواهد بود.

رییس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان زنجان با بیان اینکه خرید و فروش رأی تخلف و ممنوع است گفت: در صورت گزارش و تأیید صحت عمل برابر قانون و بهنگام، برخورد قاطعانه انجام خواهد شد.

صادقی نیارکی ادامه داد: شفافیت در هزینه های تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیداها که مورد تأکید قانون است مورد اهتمام قرار بگیرد و در تبصره 2 ماده 3 در خصوص پولهای کثیف دقیقا اشاره شده است.

عالیترین مقام قضایی استان زنجان با اشاره به ماده 12 قانون انتخابات که منسوخ کننده ماده 57 است اظهار داشت :انتظار ما از مسئولین اجرایی و نظارتی انتخابات استان این است که در کمترین فرصت با تشکیل جلسه ای در خصوص تفسیر و ایجاد یک تفاهم نامه برای اجرای ماده 12 بعمل آورند که مطابق این ماده استفاده از اموال عمومی و مردم برای تبلیغات ممنون است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان همچنین به ماده 7 قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: طبق این ماده تمامی کاندیداها بایستی شماره حساب خود را سریعا اعلام کنند و بر این اساس تمامی هزینه ها ی تبلیغات صرفا از این حساب پرداخت شود و هر گونه دریافت وجه از اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی کاندیداها بر اساس قانون ممنوع است.

وی افزود: همه بایستی برای ایجاد نشاط و حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند اما در این میان نقش رسانه ملی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی بسیار اثر گذار است و امیدواریم با ایجاد فضای سالم انتخاباتی و رعایت قانون از سوی کاندیداها و حامیانشان شاهد مشارکت بالای مردم یاشیم.

صادقی نیارکی با بیان اینکه امروز دشمنان نظام تلاش می کنند مردم را از حضور در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین انتخابات دوم اسفند ماه منصرف کنند، اما به فضل الهی مردم با بصیر و انقلابی کشور عزیز مان حضور حداکثری و بیشتر از سالها و دوره های گذشته خواهد بود.

در این جلسه معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان و رییس ستاد انتخابات استان گفت: امروز تعداد کاندیداهای که تأیید شده اند و صلاحیتشان احراز شده 115 نفرهستند و تعداد 12 نفر جابجایی در حوزه ها در داخل استان و بیرون از استان داشتیم اما مجموع همین عدد است.

مرادی افزود: بر اساس قانون جدید کاندیداها باید حساب بانکی خود را اعلام کنند و مجموعه هزینه تبلیغات هم از این حساب انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: با تصویب ماده 12 قانون انتخابات به جای ماده 57 نحوه تبلیغات نسبت به گذشته تغییراتی داشته که برخی ممنوعیتهای تبلیغاتی اصلاح شده که امیدواریم همه کاندیداها قانون را رعایت کنند تا شاهد انتخاباتی سالم و حضور حداکثری مردم باشیم.

لازم به ذکر است اعضای ستاد گزارشی از پیگیری ها ، اقدامات و فضای انتخاباتی استان ارائه کردند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر