logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۴۸۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
جلیلی در زنجان:

دشمن تلاش دارد تا در نگاه و حرکت ملت ایران تردید ایجاد کند/ باطل السحر حربه دشمن نترسیدن است

دشمن-تلاش-دارد-تا-در-نگاه-و-حرکت-ملت-ایران-تردید-ایجاد-کند-باطل-السحر-حربه-دشمن-نترسیدن-است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به استقلال کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمن تلاش دارد تا در نگاه و حرکت ملت ایران تردید ایجاد کند.

به گزارش موج رسا; سعید جلیلی امروز در گردهمایی جوانان انقلابی زنجان با عنوان خیزش سلیمانی‌ها با گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: در این ایام برای جوانان ما ممکن است این سوال مطرح باشد که چرا می‌گوییم، دهه فجر را باید جشن بگیریم. جشن در حوادث و رویدادهایی است که آن رویداد باعث سرور یک مردم  است.

وی افزود: بسیاری از کشورها برای اینکه بخواهند به آرمان و اهداف خود برسند طوری که یک جاده همواری در برای آنها باشد، دو شکل قابل تصور است، اول اینکه در درون خودشان استبدادی باشد و آزادی را بر مبنای آن دنبال کنند و موانعی باشد که اجازه ندهد مردم مطابق با ارزشهای خود پیش بروند اما این یک مانع نیست بلکه بسیاری از کشورها بودند که این مانع را برداشتند اما وقتی خواستند آن حرکت خود را ادامه دهند قدرتهایی از بیرون مانع شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قدرتهایی بیرونی اجازه نمی‌دادند ملتها و مردم یک کشوری به اهداف خود برسند، خاطرنشان کرد: در همین کشور خودمام هم همین سابقه را داشتیم، در یک زمانی دیکتاتوری و افراد وابسته امتیاز بهره برداری از نفت کشور را به یک قدرت خارجی داده بودند که مردم برای اینکه نفت را ملی کنند یک حرکتی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه بلافاصه بعد از ملی شدن نفت قدرتهایی که منافع‌شان به خطر افتاده بود، اجازه نداده و دست به کودتا زدند، یادآور شد: در تاریخ خواندیم که کسانی می‌نشستند و مافع کشور ما را بین خودشان  تقسیم می‌کردند.

جلیلی با اشاره به توافق 1907 مبنی بر تقسیم منافع شمال و جنوب ایران بین دو کشور گفت: در سالهایی که عمر شما جوانان قد می‌دهد نیز دیدیم در برخی از کشورها ملتها قیام می‌کنند و حرکتی را دنبال می‌کنند اما این اجازه به آنها داده نمی‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: در همین هشت یا 9 سال پیش در مصر مردم قیام کرده و دیکتاتوری را سرنگون کردند اما این طور نبود که این تداوم داشته باشد و به راحتی منتخب مردم را کنار گذاشتند و دوباره آن چه می‌خواستند را در مصر حاکم کردند.

وی با بیان اینکه در قضیه فلسطین عده‌ای با یک اعلامیه یک سرزمینی را از ملتی گرفته و در اختیار در اختیار دیگران قرار دادند، تصریح کرد: چند ده سال قبل رسما فلسطینی ها را اخراج کردند و هرچه زمان می‌گذشت قسمتی از این سرزمین را اشغال می‌کردند.

جلیلی با بیان اینکه این کشورها برای توجیه اقدامات خود شروع به گفت‌وگوهایی می‌کردند، افزود: گفت‌وگوهای اسلو، کمپ دیوید و ... انجام می‌شد در حالی که نتیجه ای نداشت و امرز به جایی رسیده است که می‌گویند دیگر گفت‌وگو هم لازم نیست و ما خودمان یک اعلامیه می‌دهیم و شما باید آن را اجرا کنید.

وی بیان کرد: آن چیزی که امروز تحت عنوان معامله قرن صورت گرفت، توافق و گفت وگو نیست بلکه یک اعلامیه  یک طرفه است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در این شرایط است که ملت ایران یک خیزش بزرگ داشته است، تصریح کرد: ملت ایران ایستاد در شرایطی که همه آنها می‌گفتند شاه باید بماند ملت ایران می‌گفت شاه باید برود.

وی با بیان اینکه دشمن تصور می‌کرد که بعد از چند سال از انقلاب به اهدافش خواهد رسید، خاطرنشان کرد: هنوز زمانی نگذشته بود که جنگ را به راه انداختند و هرچه در توان داشتند به صدام کمک کردند تا این حرکت را متوقف کند اما باید دید که اکنون صدام کجاست و ملت ما در کجا قرار دارد.

جلیلی با بیان اینکه باید پرسید که چرا اینن موفقیت در ایران شکل گرفت اما در سایر نقاط دنیا این موفقیت ها شکل نگرفت، گفت: این بحث مهمی است چرا که جوانان ایران اسلامی خیزشی داشتند که این خیزش یک انتخاب بزرگ بود و آن انتخاب نیز انتخاب اسلام بود.

وی با تاکید بر اینکه خیزش ملت ایران یک الگوی جدید بود، عنوان کرد: امروز تمام تلاش دشمن این است که مردم و جوانان ما را از این انتخاب منصرف کنند، اینکه می‌بینیم صدها شبکه ماهواره ای راه می‌اندازند برای این است که ملت ایران را از راه خود منصرف کند، دشمن این را می‌خواهد که بگوید عرصه بین الملل عرصه برد برد است. برد - برد یعنی اینکه او می‌گوید برد ملتها تا چایی باشد که به من تعیین می‌کنم و به برد من لطمه نزد اگرچه این برد نامشروع باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در اینجا دو نگاه وجود دارد، تصریح کرد: یک نگاه به داشته های خود نگاه کرده و با توکل برخدا در برابر دشمن می‌ایستد، تمام ابزار دشمن ترساندن است. باید پرسید که دشمن چرا این گونه مناسبات را در دنیا شکل می‌دهد. چون فکر می‌کند با ترساندن ملتها می‌تواند کار خود را پیش ببرد.

وی با تاکید بر اینکه باطل السحر حربه دشمن نترسیدن است، اظهار کرد: این را خیزش سلیمانی‌ها به ما یاد داده است. دشمن تمام توان خود را آورد و کشورهای شرق و غرب کشور ما را از عراق گرفته تا افغانستان را اشغال کردند و شاخه شانه می‌کشیدند که ما تعیین می‌کنیم چه می‌شود اما کسانی در این میان ایستادند و نترسیدند و به دنیا نشان دادند که قدرت آمریکایی‌ها یک قدرت پوشالی است.

جلیلی با بیان اینکه رژیم صهبونیستی که هر وقت اراده می‌کرد بخشی از سرزمین های اشغالی را به تصرف خود در می آورد، اکنون در هر جنگی شکست می‌خورد، گفت: آنها می‌گویند که ما تعیین می‌کنیم که برد شما چقدر باشد و در این راستا می‌شود مصالحه  کرد، امروز جوانان این تجربه را در برابر چشمان خود به خوبی می‌بینند که حد زیاده خواهی های دشمن چقدر است.

وی تصریح کرد: این اینکه آنها بارها خودشان اعلام کردند که ایران به تعهداتش عمل کرده است اما هیچ کاری نکردند و اکنون چیز دیگری می‌خواهند و قضیه موشکها را پیش کشیدند. آنها حتی در مورد مسائل فرهنگی هم می‌گویند که ما باید تعیین کنیم که برد شما چقدر باشد. در قضیه عکس شهید سلیمانی دیدیم که آنها اجازه نمی‌دادند در فضای اینستاگرام منتشر شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در قضیه هسته‌ای بعد از اعمال دشمنی‌ها و محدودیت ها دانشمند نماز شب خوانی(شهید شهریاری) پیدا می‌شود و دشمن را می‌ترساند، خاطرنشان کرد: آنها می‌گویند که شما نباید اورانیوم غنی شده داشته باشید اما جوانان و دانشمندانی از همین شهر پیدا می‌شوند و از دشمن و تهدیداتش نمی‌ترسند.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌تواند خیزش سلیمانی‌ها و شهریاریها را تحمل کند، گفت: دشمن تحریم بنزین را دنبال می‌کرد اما باید دید که خیزش همین جوانان مانع این شد و یک جوتان 36 ساله پالایشگاه ستاره خلیج فارس را در اوج  تحریم مدیریت کرد و امروز این پالایشگاه روزی 41 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند و دشمن اینها را نمی‌تواند تحمل کند.

جلیلی با بیان اینکه امروز اینستاگرام حاضر نیست برای شما آزادی قائل شود، خاطرنشان کرد: مدعیان چرا اینجا ساکت هستند، آنها حتی می‌گویند شما برای یک تراکنش کوچک بانکی هم باید از من اجازه بگیرید، اینها واقعیات سال 2020 است.

وی با بیان اینکه اینجاست که دهه فجر یک جشن بزرگ است، تاکید کرد: دهه فجر یک حقیقتی است که به جهان نشان داد که می‌توان ایستاد، مقاومت کرد و پیروز شد. روزی که دشمن سیم خاردار هم به این ملت نمی‌داد امروز موشک‌های دوربردی توسط این ملت ساخته شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه اکنون کشوری به صورت رسمی پایگاه نظامی آمریکا را مورد حمله قرار می‌دهد و آن را اعلام می‌کند، افزود: دهه فجر برای این جشن بزرگ ملت ایران است. آنها فرزند این ملت را هدف قرار دادند اما ملت به صحنه آمد و تمام محاسبات دشمن را به هم ریخت.

وی بیان کرد: دشمن فکر می‌کند که با چند شبکه ماهواره‌ای و چندین تبلیغات  می‌تواند بین ملت و انقلاب فاصله بیندازد اما باید گفت که این ملت در انتخاب خود جدی است و در این میان دشمن آن حرکت بزرگ تکریم شهید حاج قاسم سلیمانی را می‌فهمد.

جلیلی خاطرنشان کرد: دشمن بعد از شهادت سردار سلیمانی پیام می‌داد که اگر جواب بدهید جواب می‌دهیم اما پایگاهش موشک باران می‌شود و هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این همان بزرگی ملت ایران است. یعنی او می‌فهمد اگر ملتی بایستد و ارداه و الگوی جدید نشان دهد چه آثاری خواهد داشت و آن موقع جنوب لبنان هم آزاد می‌شود و روند پیروزیهای رژیم صهیونیستی به روند شکستها تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز تمام تلاش دشمن این است که ملت ما را در این نگاه و حرکت دچار تردید کند، فتنه از جایی ایجاد می‌شود که شک و تردید ایجاد شود. دشمن می‌فهمد که ملتی که تکیه‌اش به خداست  و به کدخدا نیست به چه موفقیت‌هایی می‌رسد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه چنین جمع هایی باید روز به روز خیزش جوانان انقلابی را بیشتر کند، عنوان کرد: تمام تلاش دشمن این بود که دهه شصت تکرار نشده و سلیمانی ها تکرار نشوند اما در دهه 90 حججی‌ها و طارمی ها برخواستند. این رویش متوقف نخواهد شد و باید گفت که این ابتدای کار است. دشمن می‌فهمد که این گام اول است و در گام دوم با خیزش جوانان گام بررگ در تراز انقلابی اسلامی برداشته خواهد شد و طبق فرموده مقام معظم رهبری گام دوم باید یک جهش باشد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر