logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۴۸۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرآب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خبر داد

تخصیص 44 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه سیستم‌های نوین در استان زنجان

تخصیص-44-میلیارد-تومان-تسهیلات-برای-توسعه-سیستم‌های-نوین-در-استان-زنجان

مدیرآب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از تخصیص 44 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه سیستم‌های نوین در استان زنجان گفت: تعدیل پروانه‌ها توسط امور آب روند طرح توسعه سیستم‌های نوین را در استان کند کرده است.

فریدون داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد اجرای طرح آبیاری تحت فشار در استان زنجان اظهار کرد: با اجرای طرح آبیاری تحت فشار در هر هکتار نزدیک 4 هزار و 400 متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی اتفاق می‌افتد و روند توسعه آبیاری نوین در استان زنجان نیز رضایت بخش بوده و کشاورزان از این طرح استقبال خوبی دارند.

وی با بیان اینکه تنها مشکلی که روند توسعه سیستم‌های آبیاری نوین را در استان کند کرده این است تعدیل پروانه‌ها توسط امور آب باعث شده برخی از کشاورزان به دلیل ترس از کاهش سهمیه آب‌شان از این طرح استقبال نداشته باشند افزود: در واقع این موضوع روند توسعه این طرح را در استان کند کرده است.

مدیرآب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه مشکلی از سوی کشاورزان وجود ندارد و برای کشاورزانی که تمایلی برای اجرای طرح آبیاری قطره‌ای را دارند تسهیلات لازم ارائه می‌شود عنوان کرد: برای هر هکتار 17.5 میلیون تومان به طرح‌های قطره‌ای و طیف و همچنین 10.5 میلیون تومان برای طرح‌های بارانی کلاسیک ثابت، 15 میلیون تومان برای ماشین‌های آبیاری و 7 میلیون تومان برای آبیاری کم فشار تسهیلات بانکی ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مجموع سهمیه استان زنجان در ارائه تسهیلات برای توسعه آبیاری نوین در سطح استان زنجان 44 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

داوودی در خصوص حل مشکل تامین آب طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار طارم نیز بیان کرد: وزارت نیرو قول تامین آب مورد نیاز این طرح‌ها را داده است.

وی با تاکید براینکه تا به امروز خبری از تامین آب این طرح‌ها گزارش نشده است تصریح کرد: اکیپی از وزارت نیرو اخیرا از پروژه‌ها بازدید کردند ولی گزارش نهایی هنوز ابلاغ نشده که تخصیص صورت گرفته است یا نه؟

مدیرآب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان زنجان توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار چهار پروژه هزار رود، ونسر، کلتان، پاوه رود است عنوان کرد: مجموع این پروژه‌ها در یک هزار و 600 هکتار از اراضی شیبدار طارم توسعه می‌یابد.

وی با اشاره با تاکید براینکه حدود 95 درصد عملیات اجرایی پروژه‌ها تکمیل شده است افزود: تخصیص آب قبل از اجرای پروژه تخصیص یافته ولی متاسفانه مجوز آب این پروژ‌ه‌ها را لغو کرده است.

داوودی ابراز کرد: این درست نیست وزارت نیرو در ابتدای پروژه تخصیص آب را بپذیرد ولی بعد از اجرا و اتمام پروژه مجوز تخصیص آب را لغو کند در حالی که مردم سرمایه‌های خود را صرف اجرای پروژه کردند.

وی عنوان کرد: برق‌رسانی و سیستم آبیاری پروژه انجام شده و این پروژه در آستانه اتمام 100 درصدی بوده ولی همچنان با مشکل مجوز آب مواجه است.

مدیرآب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه اگر مشکل آب وجود داشت چرا آب منطقه‌ای از همان ابتدای عملیات اجرای پروژه برای جلوگیری اقدام نکرد افزود: به نظر بنده هیچ مشکلی وجود ندارد فقط باید این همت را داشته باشند و به نفع استان اقدام کنند چرا که تکمیل این باغات در افزایش تولید زیتون استان بسیار تاثیر گذار است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر