logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۴۸۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان خبرداد

بهره‌برداری از 1130 پروژه برق‌رسانی در سطح استان زنجان

بهره‌برداری-از-1130-پروژه-برق‌رسانی-در-سطح-استان-زنجان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان از اجرای یک هزار و 130 پروژه توزیع برق با اعتبار 470 میلیارد ریال در سطح استان زنجان خبرداد و گفت: برخی از این پروژه‌ها در چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش موج رسا; علیرضا علیزاده امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه صنعت برق یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌ها در کشور محسوب می‌شود اظهار کرد: صنعت برق ایران در منطقه رتبه نخست را دارد.

وی با اشاره به توسعه پست‌های انتقال برق در سطح استان زنجان بعد از انقلاب را بسیار چشم‌گیر عنوان کرد و افزود: تعداد پشت‌های برق در استان زنجان بعد از انقلاب 8 برابر شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان از افزایش پست‌های فوق توزیع به 43 مورد افزود: این پست‌های در سطح استان زنجان 17 درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب در مجموع 149 پست در استان زنجان داشتیم افزود: تعداد پست‌ها در حال حاضر در استان زنجان 10 هزار و 117 پست فشار متوسط وجود دارد که تعداد مجموع پست‌های توزیع برق استان 68 برابر شده است.

علیزاده با تاکید براینکه بعد از انقلاب توسعه زیرساخت‌های برق در روستاهای استان بسیار چشمگیر است افزود: قبل از انقلاب تنها 7 روستا برق‌دار بود در حالی که تعداد روستاهای برقدار استان به 894 روستا رسیده که 128 برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 100 درصد جمعیت شهری زنجان از نعمت برق برخوردار است افزود: 99.5 درصد از جمعیت روستایی زنجان نیز از زیرساخت‌های برق برخوردار هستند و در واقع خانوارهای بالای 10 نفر از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

 توزیع برق

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با اشاره به اینکه روستاهایی که برق ندارند بنا به سیاست دولت زیر 10 خانواره هستند افزود: ارائه خدمات انرژی برق در حوزه کشاورزی و صنعت نیز بعد از انقلاب بسیار توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد چاه‌های برقدار استان زنجان از 59 حلقه چاه قبل از انقلاب به 6 هزار و 519 چاه رسیده است عنوان کرد: تعداد چاه‌های برقدار حوزه کشاورزی 110 برابر افزایش یافته است.

علیزاده عنوان کرد: 22 درصد انرژی برق استان زنجان در حوزه کشاورزی مصرف شده و بالای 50 درصد نیز در حوزه صنعت مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه در واقع حوزه کشاورزی از لحاظ تعداد 1.9 درصد مشترکین توزیع برق را تشکیل می‌دهد و با این حال 22 درصد انرژی مصرفی کل استان به حوزه کشاورزی اختصاص داده می‌شود افزود: مصرف بالای 50 درصد از انرژی برق در حوزه صنعتی نیز نشان دهنده استقرار واحدهای بزرگ در سطح استان زنجان است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با تاکید براینکه در حوزه کاهش میزان خاموشی‌ها در استان زنجان نیز اقدامات برجسته‌ای انجام شده است افزود: زمان خاموشی‌ها در استان زنجان پایین‌تر از میانگین کشوری بوده و کاهش زمان خاموشی‌ها در استان به 140 دقیقه در سال و در واقع به نیم دقیقه در روز برنامه‌های شرکت توزیع برق استان زنجان در سال آینده است.

وی از اجرای یک هزار و 130 پروژه توزیع برق با اعتبار 470 میلیارد ریال در استان زنجان خبرداد و افزود: تعدادی از این پروژه‌ها افتتاح شده و تعدادی نیز در چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر