logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۴۸۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

آزمایشات 2 نفر مشکوک به ویروس کرونا در زنجان منفی اعلام شد/ چینی‌های مستقر در استان نیز آلوده به این بیماری نیستند

آزمایشات-2-نفر-مشکوک-به-ویروس-کرونا-در-زنجان-منفی-اعلام-شد-چینی‌های-مستقر-در-استان-نیز-آلوده-به-این-بیماری-نیستند

فرماندار زنجان با اشاره به نتایج آزمایشات دو مورد مشکوک به کرونا در زنجان گفت: آزمایشات 2 نفر مشکوک به ویروس کرونا در زنجان منفی اعلام شد.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه کنترلهای لازم در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا در حال انجام است، اظهار کرد: در خصوص مسافرین خارجی کنترل لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر دو مورد از افرادی که مشکوک به ویروس کرونا بودند، تحت نظر قرار گرفتند، ابراز کرد: یکی از این افراد، زنجانی بود که از چین آمده بود و دیگری نیز با برخی از گردشگران خارجی مراوداتی داشت.

فرماندار زنجان با بیان اینکه آزمایش هر دو مورد منفی اعلام شد، تصریح کرد: موضوع کرونا در زنجان به صورت کامل منتفی است و این دو نفر هم به هیچ عنوان به کرونا مبتلا نبودند.

وی با اشاره به اینکه تدارک مورد نیاز فراهم شده و بخش بهداشت و درمان در آمادگی کامل قرار دارد، گفت: آموزشهایی لازم نیز از طرق مختلف به شهروندان ارائه می‌شود.

عسگری با تاکید بر اینکه کنترلهای لازم بر روی چینی‌های مستقر در استان زنجان انجام می‌شود، افزود: به طور یقین این افراد آلوده به ویروس کرونا نیستند و افرادی که از چین به استان می‌آیند نیز تحت مراقبت های ویژه قرار می‌گیرند.

وی با بیان  اینکه آمادگی 100 درصد در بیمارستانها و کادر درمانی جود دارد، ادامه داد: دو نفری که در زنجان قرنطینه شدند باعث شدند تا در فضای مجازی شایعاتی منتشر شود اما باید گفت که این نشان دهنده آمادگی کامل کادر درمانی استان است که بلافاصله موارد مشکوک را شناسایی کرده است.

فرماندار شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه شهروندان مطمئن باشند که اگر موردی مشاهده شود به اطلاع آنها خواهد رسید، اظهار کرد: با توجه به تهدیدی که این بیماری می‌تواند به سلامت مردم داشته باشد، پنهان کاری هیچ توجیهی نخواهد داشت و مردم یقین  داشته باشند که اطلاع رسانی لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ما در زنجان هیچ مورد خاصی در این خصوص نداشتیم، گفت: مهمترین توصیه  ما این است که شهروندانی که قصد سفر به کشورهای آلوده را دارند، سفرهای خود را لغو کنند چرا که این حساسیت در کل دنیا وجود دارد.

عسگری با اشاره به اینکه رعایت  بهداشت توصیه می‌شود، افزود: تاکید کردیم که مدارس، پایگاه های بسیج و اماکن عمومی به آموزش در این زمینه بپردازند و به طور یقین مشارکت مردم باعث عبور از این تهدید خواهد شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر