logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۴۸۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

راه اندازی کمیسیون رفع تداخلات موجب کاهش تعداد قابل توجهی پرونده شد

راه-اندازی-کمیسیون-رفع-تداخلات-موجب-کاهش-تعداد-قابل-توجهی-پرونده-شد

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشارهبه ظرفیت های موجود در برخی ادارت در کمک به قوه قظاییه گفت: با راه اندازی کمیسیون رفع تداخلات تعداد قابل توجهی پرونده کاهش یافت.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با تبریک هه فجر اظهار کرد: باید در این ایام خوشحال باشیم و از خدا بخواهیم ما را قدردان اهداف، آرامان ها و ارش های دهه فجر، انقلاب اسلامی، امام (ره)، شهدا و رهبری قرار دهد.

وی با اشاره به تحولات ایجاد شده در قوه قضاییه، ابراز کرد: در اصل و اساس وظایف و ماموریت های قوه قضاییه بنا است که یک تحول اتفاق بفتد و این تحول قرار است در تمامی زمینه ها باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در دوره تحول در قوه قضاییه پژوهشگاه قوه قضاییه نقش کلیدی دارد، تصریح کرد: در این ماموریت های چندگانه که به این مرکز سپرده شده است از جمله اصل پژوهش با نگاه استانی و بومی و نیاز سنجی که انجام می شود و بر اساس آن نیاز استانی یک کار پژوهشی و علمی و قابل دفاع و عرضه برای دوره تحول صورت می گیرد بسیار راه گشا خواهد بود.

وی با بیان اینکه رضایتمندی مردم  از آثار و برکات پژوهش های انجام شده در پژوشگاه قوه قضاییه است، عنوان کرد: وقتی تصمیمی پشتوانه علمی داشت اصحاب پرونده را قانع می کند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان  اینکه گاهی به یک موضوع برمی‌خوریم که دادرسی را طولانی می کند و آنقدر پرونده دست به دست می شود که اصحاب پرونده ناراضی و ناراحت می شوند، افزود:  اگر پژوهشگاه قوه قضاییه بتواند یک رویه در یک موضوع خاص خدمات خوب و علمی مبتنی بر یک استدال محکم و قابل دفاع  ارائه کند خیلی زیباست.

وی با اشاره به برگزاری جلسه نقد رای، خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات نقد رای کار بسیار ازشمندی در راستای اتقان آرا است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به مزیت های سامانه انتشار آرا قضایی، افزود: نقد رای ها به جامعه علمی کمک می کند که جامعه علمی و دانشگاهی در مسیر صحیح و درست و بر اساس نیاز ها قرار بگیرد و به اتقان آرا در سیستم قضایی کمک می کند.

وی با بیان اینکه وقتی کتاب حقوقی نوشته می شود ما باید بتوانیم از یک کتاب حقوقی خوب بهره برداری کنیم، افزود: متاسفانه می بینیم کتاب های حقوقی بر اساس نیاز های امروز نیست چون نویسنده از نیاز ها و رویه ها بی اطلاع بوده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه یکی از دغدغه های من از روز های اول حضور در زنجان میزان نقض ارا بوده است، افزود: میزان نقض آرا در دادگاه های عمومی، دادسرا ها ، پرونده های کیفری و تجدید نظر احصا شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان در کاهش جمعیت کیفری جزو سه استان اول کشور است، افزود: جمعیت کیفری استان زنجان در زمان ورود بنده به استان دو هزار و 700 نفز بود که اکنون به حدود دوهزار نفر سیده است و ما کاهش 25 درصدی را در جمعیت کیفری شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه 170 محکوم مهریه در زنجان وجود داشت و اکنون یک محکوم مهریه در زنجان وجود ندارد، افزود: هیچگونه نارضایتی هم در این خصوص از طرف مردم وجود ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در برخی ادارات در کاهش پرونده ها، افزود: ما باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم و نیازی به ورود مستقیم ما دراین حوزه وجود ندارد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به قانون بهبود کسب و کار و کمیسیون رفع تداخلات افزود: در استان به جای یک کمیسوین رفع تداخلات به تعداد شهرستان ها کمیسیون رفع تداخلات برگزار کردیم و تعداد قابل توجهی پرونده از ورودی کم شد و مردم در مدت زمان کوتاه تری به حقوق خود رسیدند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر