logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۴۸۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه:

انتشار آراء قضایی به صورت حداکثری در دستور کار قرار می‌گیرد

انتشار-آراء-قضایی-به-صورت-حداکثری-در-دستور-کار-قرار-می‌گیرد

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به برنامه های قوه قضاییه گفت: انتشار رای قضایی به صورت حداکثری در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش موج رسا; سید حجت الله علم الهدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور اعضای پژوهشگاه قوه قضاییه در استان زنجان برای مشاهده و آشنایی با چالش‌ها و مسائل قضایی استان اظهارد کرد: نتیجه این بازدید ها دستمایه پژوهش های ما در پژوهشگاه قوه قضاییه خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه نقد رای در استان زنجان، ابراز کرد: یکی از برنامه های تحولی قوه قضاییه ایجاد بستری برای نقد آرا قضایی است که موجب اتقان بیشتر آرا و شفافیت آرا و اطلاع جامعه علمی و عموم مردم از آرا و رویه قضایی می‌شود.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با اشاره به جلسه وی با دانشگاه های اصلی استان، تصریح کرد: قرار است تفاهمنامه همکاری با دانشگاه های آزاد زنجان و دانشگاه سراسری زنجان در این جلسه منعقد شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت نخبگان علمی کشور و وصل کردن این ظرفیت به چالش های موجود در قوه قضاییه یکی از تاکیدات رئیس قوه قضاییه است، عنوان کرد: پایان‌نامه های مختلف، رساله های دکتری مختلف در دانشگاه ها نوشته و دفاع می شود این ها باید به سمت چالش های قوه قضاییه و حاکمیت سوق پیدا کند.

علم الهدی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت دانشگاه ها برای کمک به قوه قضاییه استفاده کنیم، افزود: این ارتباط برای خود مجموعه علمی کشو هم مفید خواهد بود.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسات نقد رای در دانشگاه ها می تواند از ثمرات همکاری بین قوه قضاییه و دانشگاه ها باشد، ادامه داد: بازدید از مراکز قضایی، زندان، پژشکی قانونی و مجموعه دادکستری می تواند ار بستر همین همکاری ها اتفاق بیفتد.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه بیان کرد: تلاش ما برای استفاده از این ظرفیت عظیم علمی کشور که  امروز در زمین ماهواره و موشکی پیشرفت چشم گیری داشتیم تا در خصوص علوم مورد نیاز قوه قضایی به ویژه در رشته حقوق بتوانیم استفاده حد اکثری از این ظرفت را برای پیشبرد کار های قوه قضاییه و بهبود دانش حقوق و دانش های مرتبط با قوه قضاییه انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه قوه قضاییه از سال 1391 به دسور ریاست محترم قوه قضاییه ایجاد شده و از همان زمان پژوهش های نظری و کاربردی مختلفی را انجام داده است، تصریح کرد: این کار ها به صورت گزارش و کتاب منتشر شده است که در سایت پژوهشگاه بخشی از آن قابل دسترسی است و این گزارش ها و کتاب ها به بخش های مختلف قوه قضاییه ارائه شده است.

علم الهدی با بیان اینکه در زمینه آرای قضایی از سال 94 به مرور انتشار آرا به صورت محدود در دستور کار قرار گرفته است، افزود: بنا است در دوره جدید انتشار رای قضایی به صورت حداکثری در دستور کار قرار بگیرد و زمینه نقد آرا هم فراهم شود.

وی معرفی آرا برتر، ارا الگو و جشواره آرا را از برنامه های این دوره قوه قضاییه خواند و گفت: این برنامه ها به صورت جدی پپیگری می شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر