logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۴۸۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

توسعه دانش‌های میان رشته‌ای نیازمند توجه ویژه است‏/ کمرنگ شدن مرزهای سنتی رشته‌های علمی و تخصصی

توسعه-دانش‌های-میان-رشته‌ای-نیازمند-توجه-ویژه-است‏-کمرنگ-شدن-مرزهای-سنتی-رشته‌های-علمی-و-تخصصی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان‏ با اشاره به برگزاری سمپوزیوم کشوری مطالعات میان رشته ای ‏گفت: توسعه دانش‌های میان رشته‌ای نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در سمپوزیوم کشوری مطالعات میان رشته ای در علوم پزشکی با بیان اینکه این سمپوزیوم فرصتی را فراهم آورده تا با طرح نظرات، دیدگاه‌های و پژوهش‌های اندیشمندان و متفکرین این حوزه دانش میان رشته‌ای در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: این سمپوزیوم باعث می‌شود تا اساتید صاحب نظر و گروه‌های پژوهشی فعال در این زمینه را بیشتر بشناسیم و زمینه ارتباط بیشتر این صاحب نظران فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم در جهتی حرکت کنیم که مجموعه‌ای داشته باشیم تا دانش های میان رشته ای را توسعه ببخشد، افزود: دانش‌های میان رشته ای و توسعه آنها به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر زندگی انسان نیازمند توجه ویژه‌ای است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه مرزهای سنتی رشته‌های علمی و تخصصی کمرنگ می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با همگرایی برای پاسخ به نیازهای بشر امروز در ابعاد مختلف قدمهایی برداشته شود.

وی بیان کرد: همانطور که در اسنادبالادستی هم به ویژه در برنامه‌های توسعه‌ای کشوری بر گسترش دانشهای میان رشته‌ای تاکید شده است، رویکرد تحول نگرانه و تحول آمیزی که وزارت بهداشت در قالب طرح تحول آموزش پزشکی نیز مدنظر قرار داده توجه ویژه‌ای به دانشهای میان رشته‌ای و ارائه توسعه این دانش کرده است.

قزلباش با بیان اینکه این مهم به عنوان ماموریت ویژه و کلان پروژه به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمانی استان زنجان محول گردیده است، گفت: این سمپوزیوم تاکید و شروعی برای این امر است که امیدواریم مرکز مطالعات میان رشته‌ای با گستره فعالیت کشوری این امر را تعمیق و استمرار بخشد و فضایی را برای ارتباط و تعامل، هم فکری و هم افزایی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همچنین دانشگاه‌های غیرعلوم پزشکی فراهم آورد.

وی تصریح کرد: باید دانش آموخته‌هایی توانمند و بالنده را با توانایی و نگرش چند بعدی تحویل جامعه اسلامی کرد.

//س

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر