logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۴۸۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
یادداشت/

انقلاب اسلامی و دستاوردی از جنس استقلال

انقلاب-اسلامی-و-دستاوردی-از-جنس-استقلال

درحالی‌که غرب و استکبار به دنبال القای بی‌ثمر بودن انقلاب اسلامی بوده است ولی دستاوردهای انقلاب از چشم تمامی مردم و جهان به دور نمانده و دستاوردهای این انقلاب در تمامی عرصه‌ها نمایان است.

به گزارش موج رسا; جمله انقلاب اسلامی هیچ دستاوردی نداشته است خالصانه در تلاش است تا برنامه‌ریزی‌های غرب و استکبار را در جهت تضعیف روحیه جوانان ایرانی و بی‌انگیزه کردن آنان نسبت به این انقلاب به وجود آورد اگرچه این جملات از دهان بی‌خردان داخلی مطرح شود.

هرروز برای اثبات بی‌ثمر بودن انقلاب اسلامی و  نظام، توطئه و نقشه جدیدی کلید می‌خورد. روزی تحریم‌های اقتصادی را به کار می‌بندند، روزی تحریم‌های هسته‌ای را و روزی بحث حقوق بشر و ... در دستور کار قرار می‌گیرد تا بی‌ثمری انقلاب را القا کنند.

غرب و استکبار تمام تلاش خود را بکار گرفته تا به‌گونه‌ای القا کند که ارمغان ای انقلاب به مردمش سراسر رنج و بدبختی بوده و از طرف دیگر تصویری یوتوپیایی از رژیم طاغوت به نمایش می‌گذارد و دوران طاغوت را دوران سراسر آزادی، ارزانی، رفاه، شادی معرفی می‌کند.

اگر کسی دراین‌بین حکومت طاغوت را درک نکرده باشد و به منابع درست، دسترسی نداشته باشد تمام این دروغ‌ها برایش واقعیت جلوه می‌کند.

با توجه به خط‌ مشی مشخص‌شده در گام دوم توسط رهبری و نشان دادن راه خروج کشور از مشکلات و بیان الزام به بازخوانی تاریخ و شعارهای انقلاب ضروری‌تر از هر زمان دیگری است.

استقلال اولین دستاورد انقلاب

توانایی تصمیم‌گیری مستقل بدون دخالت هیچ قدر خارجی برای سرنوشت کشور یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت کشور است. تصمیمی گیری مستقل موضوعی است که در دوران پهلوی به‌طور محسوسی به فراموشی سپرده‌شده بود و این موضوع در خود اطرافیان شاه نیز اعتراضات و گلایه‌هایی را به همراه داشت.

اسدالله اعلم در خاطرات خود به عدم استقلال کشور در امور سیاسی که عمال بیگانه در دولت، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بسیاری از وزارتخانه‌ها نفوذ کرده بودند و شاه با دریافت گزارش‌های متعدد در این زمینه نسبت به نفوذ و دخالت‌های بیگانگان کاملاً بی‌تفاوت بود! که قطعاً این بی‌تفاوتی با از دست دادن استقلال کشور رابطه مستقیم داشت.

اما پس از انقلاب که اصلی‌ترین شعار آن استقلال بود، دست استکبار از این کشور کوتاه شد و عزت و استقلال به مردم بازگشت، استقلالی که بعد از 4 دهه هنوز استکبار به دنبال برگرداندن ایران به زمانی که انگلستان نفت ایران را غارت می‌کرد و با آن زیرساخت‌های خود را تکمیل می کرد و برای رفاه مردم خود ورزشگاهی ساخت و بر سردر آن می‌نوشت ورود ایرانی و سگ ممنوع.

 امنیت مهم‌ترین دستاورد انقلاب

امروزه قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بر کسی پوشیده نیست؛ قدرتی که با آن نه‌تنها امنیت داخلی را تأمین کرده بلکه امنیت غرب آسیا را با آن تأمین می‌کند و انقلاب را به‌واسطه آن صادر می‌کند.

قدرت نظامی که اقتدار آن وابسته به کشورهای دیگر و پایگاه‌های نظامی دیگر نیست و این اقتدار به‌واسطه تلاش‌های جوانان انقلابی در داخل این مرزبوم است؛ درحالی‌که تمام دنیا خود را سرباز نظامی استکبار و غرب کرده است.

قدرتی که در طول هشت سال دفاع مقدس با دست‌خالی در برابر تمام دنیای تادندان‌مسلح با فداکاری جوانان انقلابی ایران ایستاد؛ در حالی شاه با ارتش خود حکومت‌نظامی در منطقه ایجاد کرده بود در سال 1320 بدون هیچ مقاومتی کشور را به متفقین تقدیم و بحرین را بدون مقاومت عروس کرد.

مردم‌سالاری هدیه انقلاب اسلامی به مردم

باگذشت بیش از چهار دهه از عمر انقلاب، می‌توان گفت در این کشور به میزان عمر این انقلاب در ایران انتخابات برگزارشده که به اعتراف دوست و دشمن پرشور و با حضور و تأثیرگذاری مردم انجام‌شده است که اگر غیرازاین بود دلیل دشمنی استکبار با انتخابات چه می‌تواند  باشد. درحالی‌که به اعتراف حامیان حکومت طاغوت نمایندگان در زمان حکومت پهلوی توسط شخص شاه انتخاب می‌شدند و مردم هیچ نقشی نداشتند.

سازمان سیا در رابطه با ایران نوشته‌شده، است: در طول 12 سال گذشته مجلس آلت دست شاه بوده و تمام نمایندگان با دقت و به‌وسیله شاه انتخاب می‌شوند. که این خود نشان‌دهنده حضور بی‌تأثیر مردم در تمامی انتخابات آن زمان بود.

قدرت علمی نتیجه انقلاب اسلامی

رشد علم و توسعه مؤسسات آموزش عالی که امروز یکی از مؤلفه‌های پیشرفت جوامع در جهان محسوب می‌شود بعد از انقلاب اسلامی موردتوجه انقلاب و نظام قرار گرفت تا جایی که افزایش شتاب رشد علم در ایران 11 برابر جهان شد.

کسب رتبه‌های تک‌رقمی در علوم پایه و علوم بنیادی، سوخت هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، فناوری نانو، زیست‌فناوری، رشد بسیار زیاد تعداد دانشگاه‌ها در کشور از سایر دستاوردهای انقلاب است.

رشد دربگیری شبکه بهداشت از کمتر از 50 درصد به 100 درصد در شهر و روستا بعد از انقلاب اسلامی باوجود بروز 8 سال جنگ و چالش‌های بزرگی که کشور دچار آن بوده است از کارهای انقلاب بوده است.

نیاز به اقدام انقلابی مسئولان

با تمام این اوصاف نه می‌توان و نه حق این است که منکر تمام مشکلات موجود در کشور بود. اما تفاوت مؤمنین به این انقلاب و دشمنان این نظام در طرح مشکلات این است که معتقدان به این نظام باور دارند که در همین چارچوب انقلاب اسلامی می‌توان از تمام مشکلات و موانع عبور کرد.

اما دشمنانی که این انقلاب را بی‌ثمر معرفی می‌کنند از یک پرسش ساده و اما کلیدی فرار می‌کنند که اگر این نظام واقعاً هیچ دستاوردی نداشته است پس چرا تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا این نظام را زمین بزنند؟//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر