logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰
[ شناسه خبر : ۱۴۸۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

انجام 6 پرواز در مسیر ایران و چین علیرغم اعلام ممنوعیت

انجام-6-پرواز-در-مسیر-ایران-و-چین-علیرغم-اعلام-ممنوعیت
از صدور دستور معاون اول رئیس جهمور مبنی بر توقف پورازهای ایران به چین و بلعکس 48 می‌گذرد اما همچنان این پروازها ادامه دارد در حالی که وزارت راه اعلام کرده بود این پروازها به طور کامل متوقف شده است.

به گزارش موج رسا;  قربانیان ویروس کرونا در چین به ۳۰۴ نفر رسید و تاکنون ۱۴هزار و ۳۸۰ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. تعداد کشورهای خارجی درگیر با این ویروس به جز چین هم به عدد ۲۶ رسیده البته این کشورها تا حدی توانستند این ویروس را کنترل کنند و فقط یک نفر آن هم در فیلیپین بر اثر کرونا فوت کرده است.

براساس این گزارش هنوز (تا زمان انتشار این گزارش) ورود ویروس کرونا به ایران گزارش نشده البته معاون وزیر بهداشت اعلام کرده بود در مجموع ۶ نفر فرد مشکوک به ویروس کرونا در ایران شناسایی شدند ولی آزمایش های تشخیصی نشان داد که هیچ کدام این افراد مبتلا نشده‌اند.

براساس این گزارش، عصر روز جمعه گذشته با درخواست وزیر بهداشت جلسه‌ای اضطراری با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به همراه وزرای راه، خارجه، کشور ، گردشگری، اطلاعات و سخنگوی دولت برگزار شد و آنگونه که سعید نمکی وزیر بهداشت گفته بود توقف موقت پروازهای رفت و برگشت ایران - چین از تصمیمات این جلسه بود و مقرر شده بود ایرانیان مقیم چین در صورت تمایل به بازگشت، با هواپیمای تجهیزشده به کشور بازگردانده شوند.

با این حال براساس اعلام وزیر راه و سازمان هواپیمایی کشور تمامی پروازهای ایران به چین به صور کامل متوقف و فقط برای بازگشت مسافران در این مسیر تمهیداتی در نظر گرفته شد اما با گذشته ۴۸ ساعت از صدور دستور توقف پروازها در خبری اعلام شد که امروز سه پرواز از چین به ایران وارد شده است.

پرواز شماره ۵۰۷۸ ماهان ساعت ۴:۳۰ دقیقه از پکن به تهران، پرواز شماره ۵۰۷۶ ماهان از شانگهای به تهران ساعت ۴:۴۶ دقیقه در فرودگاه امام خمینی (ره) فرود آمد و پرواز شماره ۵۰۸۰ ماهان نیز از مبدأ گوانگ ژو ساعت ۵:۱۹ دقیقه در فرودگاه امام خمینی به زمین نشست.

بنابراین گزارش، روز گذشته (شنبه) نیز شاهد سه پرواز در مسیر ایران و چین بودیم به طوری که علی کاشانی مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) می‌گوید: شب گذشته (شنبه) زمانی که دستور تعلیق موقت پروازهای ورودی و خروجی از یا به کشور چین صادر شد، پرواز هواپیمای چایناساتر حدود ۵ دقیقه بعد و در ساعت ۲۰:۴۵ روز جمعه وارد فرودگاه امام شد و سپس پس از مسافرگیری از کشور خارج شد. همچنین پروازهای شانگهای و گوانگجو ساعت ۲۱ فرودگاه را ترک کرده بودند و پرواز برومکه شرکت چایناساتر نیز ساعت ۲۲ روز جمعه فرودگاه امام را ترک کرده بود.

وی تاکید کرد: شرکت هواپیمایی ماهان دو پرواز به مقصد شانگهای و گوانگجو داشت که روز شنبه ساعت ۲۱ انجام شده بود و پس از آن هیچ پرواز مستقیمی در مسیر چین در فرودگاه امام(ره) تا نداشتیم.

در حالی که دستور توقف پروازهای مستقیم ایران به چین صادر شده بود ولی در دو روز گذشته شاهد 6 پرواز بودیم.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی در خصوص چرایی انجام پروازها می‌گوید: پروازهای رفت و برگشت به چین تعلیق شده یعنی خرید و فروش بلیت انجام نمی‌شود و اگر شاهد انجام پروازی هستید به خاطر بازگرداندن ایرانی‌هایی است که در چین مانده و قصد بازگشت به کشور را دارند. اگر تصور کسی از تعلیق پروازها به چین این است که هیچ پروازی انجام نمی‌شود، تصور غلطی است.

 منبع: راه دانا

انتهای پیام

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر