logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۴۷۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

جمع آوری بانک اطلاعاتی فعالان حوزه مد و لباس در زنجان/ نمایشگاه بانوی ایرانی آغاز به کار می‌کند

جمع-آوری-بانک-اطلاعاتی-فعالان-حوزه-مد-و-لباس-در-زنجان-نمایشگاه-بانوی-ایرانی-آغاز-به-کار-می‌کند

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: بانک اطلاعاتی فعالان حوزه مد و لباس در زنجان در سال آینده جمع آوری می شود.

محمود علیمحمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سومین جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس در استان زنجان برگزار و اتفاقات جدید این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بانوی ایرانی در محل کارخانه کبریت زنجان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی،ادامه داد: این نمایشگاه به عرضه لباس ایرانی می پردازد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به نمایش گذاشتن لباس های سنتی زنجان از برنامه های این نمایشگاه در زنجان محسوب می شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سه موسسه تک منظوره مد و لباس در استان زنجان راه اندازی شده است، افزود: ایجاد خانه های مد و لباس از اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

علیمحمدی با بیان اینکه آمار دقیقی از فعالان حوزه مد و لباس در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در سال آینده این بانک آماری جمع آوری می شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه طراحی دوخت علاقه مندان در هنرستان های فنی و حرفه ای به یادگیری مشغول هستند، افزود: مجموعه فارغ التحصیلان این رشته ها پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند اما اینکه چقدر جذب می شوند مشخص نیست.

این مسئول از فعالیت هنرمندان زنجانی در حوزه پوشش ایرانی – اسلامی خبرداد و گفت:  این هنرمندان در تلاش هستند لباس هایی برای مردم سرزمینی خود طراحی کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه پوشش ایرانی – اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: هنرمندان خوبی در زنجان در این زمینه فعالیت می کنند که گاهی ناشناخته هستند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر