logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۴۷۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

الحشد الشعبی کمربند امنیتی نزدیک مرز عراق و سوریه ایجاد کرد

الحشد-الشعبی-کمربند-امنیتی-نزدیک-مرز-عراق-و-سوریه-ایجاد-کرد

سازمان الحشد الشعبی عراق به منظور جلوگیری از نفوذ عناصر داعش به خاک این کشور، کمربندی امنیتی در صحرای غربی «الانبار» ایجاد کردند.

به گزارش موج رسا;  سازمان «الحشد الشعبی» عراق، از ایجاد یک کمربند امنیتی به عمق ۶۰ کیلومتر در غرب استان الانبار در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه خبر داد.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان الحشد الشعبی، نیروهای تیپ ۱۹ این سازمان، این کمربند امنیتی را در صحرای غربی استان الانبار و نزدیک مرزهای مشترک عراق و سوریه ایجاد کردند تا مانع هرگونه نفوذ بقایای داعش به خاک عراق شوند.

 

بر اساس این گزارش، الحشد الشعبی همچنین، محل‌های استقرار نیروهای این سازمان در مرزهای عراق و سوریه را تقویت کرده است تا مانع سوء‌استفاده عناصر داعش از وضعیت جوی نامناسب برای نفوذ به خاک عراق شود.

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال ۲۰۱۴، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، متحمل شکست شد و نیروهای عراقی موفق شدند در سال ۲۰۱۷ تروریست‎ها را از کشورشان اخراج کنند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در برخی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در برخی از مناطق این کشور از جمله الانبار و نینوی و دیالی انجام می‎دهند به ویژه که گزارش‌هایی درباره تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در مرز مشترک عراق و سوریه و تلاش واشنگتن برای ایجاد تزلزل و ناامنی در عراق در راستای تحقق اهدافش در این کشور، در دست است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر