logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۴۷۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر آب و خاک جهادکشاورزی استان زنجان:

20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شدند

20-هزار-هکتار-از-اراضی-کشاورزی-استان-زنجان-به-سیستم‌های-آبیاری-نوین-مجهز-شدند

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی استان زنجان در مورد تحقق پروژه تجهیز 25 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به سیستم‌های نوین گفت: در حال حاضر 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان به سیستم‌های آبیاری نوین مجهز شده است.

فریدون داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد تکمیل 25 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان زنجان به سیستم آبیاری نوین که از برنامه‌های جهادکشاوری است اظهار کرد: در حال حاضر شرایط آب هوایی برای ادامه اجرای این طرح مناسب نیست.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر این پروژه 20 هزار و 880 هکتار اجرا شده است تصریح کرد: 3 هزار و 775 هکتار نیز در حال اجرا بوده که 400 هکتار نیز به این میزان اضافه شده است.

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی استان زنجان ابراز کرد: پایاب سد میرزا‌خانلو و پایاب سد خندقلو از جمله این پروژه‌ها بوده که به آمار پروژه‌های در حال اجرا اضافه خواهد شد.

وی عنوان کرد: با تکمیل پروژه‌های در حال اجرایی تقریبا 25 هزار هکتار برنامه محول شده برای استان محقق می‌شود.

داوودی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مشخص نیست که این پروژه‌های چه زمانی به اتمام می‌رسد چون اجرا پروژه‌ها و اتمام آنها به شرایط آب هوایی بستگی دارد.

مدیر آب و خاک جهادکشاورزی استان زنجان افزود: در واقع نمی‌توان گفت تا خرداد ماه به اتمام می‌رسد یا نه ولی تحقق پروژه 25 هزار هکتار سال آینده قطعا اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: همه اعتبارات برای اجرای سیستم نوین در 25 هزار هکتار تامین شده است و مشکلی به لحاظ اعتباری وجود ندارد و در صورت مساعد بودن شرایط آب هوایی ادامه عملیات اجرایی به منظور تکمیل پروژه آغاز می‌شود.

داوودی با تاکید براینکه پروژه‌های در دست اجرا در مراحل نهایی قرار دارند عنوان کرد: طرح‌های حمایتی از کشاورزان برای اجرا سیستم‌های نوین در زنجان هر ساله اجرا می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر