logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۴۷۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان: ‏

115 نفر از داوطلبین انتخابات مجلس در استان زنجان تایید شدند/ چه کسانی حق اعتراض دارند؟

115-نفر-از-داوطلبین-انتخابات-مجلس-در-استان-زنجان-تایید-شدند-چه-کسانی-حق-اعتراض-دارند؟

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با اشاره به اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص داوطلبین گفت: ‏115 نفر از داوطلبین انتخابات مجلس در استان زنجان تایید شدند.

حسین میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در استان زنجان 231 نفر برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده بودند، اظهار کرد: از این تعداد 15 نفر انصراف دادند.

وی با بیان اینکه در کل استان 115 نفر تایید صلاحیت شدند، ابراز کرد: تعداد رد صلاحیت شدگان نیز 101 نفر هستند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه 131 نفر در حوزه زنجان و طارن ثبت نام کرده بودند که 10 نفر انصراف دادند، افزود: در حوزه زنجان و طارم 69 نفر تایید و 58 نفر رد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از 40 نفر ثبت نام کننده خدابنده چهار نفر انصراف و 16 نفر تایید شدند، خاطرنشان کرد: در این حوزه 20 نفر نیز رد شدند.

میرزاپور با اشاره به اینکه از 24 نفر ثبت نامی حوزه ماهنشان و ایجرود نیز یک نفر انصراف و 11 نفر تایید شدند، گفت: در این حوزه 12 نفر رد شدند.

وی بیان کرد: در حوزه ابهر، خرمدره و سلطانیه نیز در کل 30 نفر ثبت نامی داشتیم که 19 نفر تایید و 11 نفر نیز رد شدند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با اشاره به روند اعتراضات بعد از این اعلام شورای نگهبان تصریح کرد: کسانی که در دو مرحله اول یعنی هیئت اجرایی و هیئت نظارت استان و مرکزی تایید صلاحیت شدند و در مرحله شورای نگهبان رد صلاحیت شدند، می‌توانند از روز شنبه 12 بهمن ماه 98 تا روز دوشنبه 14 بهمن ماه جهت ارائه شکایت و اعتراض خود به محل دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان واقع در مجتمع ادارات جنب سازمان تبلیغات استان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: فقط کسانی می‌توانند اعتراض کنند که در دو مرحله قبل تایید شده بودند اما مستنداتی به شورای نگهبان رسیده و این شورا آنها را رد کرده است و شورای نگهبان به مدت هفت روز فقط به اعتراض این داوطلبین رسیدگی خواهد کرد.

میرزاپور عنوان کرد: اعلام قطعی اسامی داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 22 بهمن ماه خواهد بود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر