logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۴۷۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
موج رسا پیگیری کرد

تکلیف شهردار جدید زنجان چه می‌شود؟/ یک شهر معطل یک شهردار

تکلیف-شهردار-جدید-زنجان-چه-می‌شود؟-یک-شهر-معطل-یک-شهردار-

در حالی که شهردار بازداشتی زنجان به صورت غیررسمی کناره گیری خود را اعلام کرده اما شورای شهر زنجان به دلیل ابهامات موجود هنوز نتوانسته به صورت جدی به موضوع انتخاب شهردار وارد شود.

به گزارش موج رسا; در حالی که شهردار بازداشتی زنجان به صورت غیررسمی کناره گیری خود را اعلام کرده اما شورای شهر زنجان به دلیل ابهامات موجود هنوز نتوانسته به صورت جدی به موضوع انتخاب شهردار وارد شود.

حمید‌رضا حمیدی رئیس شورای شهر زنجان در مورد موضوع انتخاب شهرداری جدید به موج رسا گفت: تا این لحظه اقدامی جهت انتخاب شهرداری جدید انجام نشده است.

وی در مورد گزینه‌ها مطرح شده در زنجان افزود: هیچ کسی برای انتخاب شهردار زنجان مطرح نشده و برای انتخاب شهردار به صورت مصداقی هم بررسی نکردیم.

حمیدی عنوان کرد: در حال حاضر از لحاظ قانونی نمی‌توانیم برای انتخاب شهردار ورود کنیم و علت این امر نیز به تعیین تکلیف شهردار قبلی برمی‌گردد.

وی در مورد استعفای شهردار قبلی نیز افزود: تاکنون استعفایی از طرف شهردار قبلی اتفاق نیفتاده است.

عباس راشاد عضو هیئت رئیسه شورای شهر زنجان نیز در این مورد به خبرنگار موج رسا گفت: در این رابطه رئیس شورا با تهران رایزنی‌هایی را انجام داده و این قضیه در حال حاضر کمی مبهم است.

وی عنوان کرد: موضوعی که مطرح می‌شود این است که هنوز حکمی علیه شهردار قبلی صادر نشده و باید موضوع صادر شدن حکمی علیه شهردار و یا استعفای آن مشخص شود تا شورا بتواند نسبت به انتخاب شهردار جدید اقدامی انجام دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر زنجان افزود: شورای شهر منتظر این است که از سوی دستگاه قضایی، وزارت کشور و یا استانداری قضیه بلاتکلیفی شهردار قبلی اعلام شود تا شورا بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در مورد استعفای غیررسمی شهردار بازداشتی زنجان افزود: این موضوع مطرح شد ولی از وزارت کشور به صورت کتبی پاسخی دریافت نکردیم.

راشاد همچنین در مورد گزینه‌های مطرح شده در زنجان عنوان کرد: هنوز از طرف شورای هیچ کسی برای انتخاب شهردار مطرح نشده ولی افرادی در قالب انجمن‌ها و گروه‌ها به شورا مراجعه می‌کنند و تاکید می‌کنند که انتخاب شهردار از افراد بومی باشد.

وی در خصوص مطرح بودن افرادی همچون سعید امیدی، حبیب یگانه و علیرضا فیروزفر نیز عنوان کرد: در جلسات غیررسمی شورا علاوه بر این سه گزینه افراد دیگری نیز معرفی شدند اما از طرف شورا هنوز هیچ کسی مطرح نیست.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر زنجان ابراز کرد: درست است که آقای معصومی نیست ولی باید انتخاب شهردار جدید براساس قانون اتفاق بیفتد و ما نمی‌توانیم امر خلاف قانون را انجام دهیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر