logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۴۷۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

حضرت زهرا(س) یک الگوی تمام عیار برای تبلیغ دین است

حضرت-زهرا(س)-یک-الگوی-تمام-عیار-برای-تبلیغ-دین-است

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) مادر نمونه ای برای فرزندان خود بود، گفت: حسنین تربیت یافته مکتب فاطمی هستند.

حجت الاسلام علی قره داغی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) الگوی زنان و مردان است، اظهار کرد: زنان ما اخصا و مردان ما باید مطلقا ایشان را برای خود الگو در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه اگر ما در عالم به دنبال فرزند خوب، مادر خوب و همسر خوبی بگردیم حضرت زهرا نمونه و الگو یک فرزند، مادر و همسر خوب است، ابراز کرد: امیر المومنین در خصوص زندگی عبادی حضرت زهرا(س) می فرماید: فاطمه(س) همراه خوبی برای بندگی خدا بود.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در زمان خودش از عابدترین های عالم بود، افزود: حضرت زهرا (س) الگو مناسبی است برای عبادت همه انسان ها است.

وی با اشاره به مشکلات وارده بر پیامبر در زمان تبلیغ دین، ادامه داد: حضرت زهرا(س) تنها کسی بود که در کنار پدر حضور داشت و کمک کار پدر بود تا جایی که پیامبر اسلام به او لقب ام ابیها را داد.

حجت الاسلام قره داغی با بیان اینکه امروز ه باید دختران  و خواهران ما طوری حرکت کنند که مورد رضایت پدر و مادرشان واقع شوند، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) همیشه مورد رضایت حضرت رسول(ص) بود طوری که پیامبر اسلام به او می گفت: فداها ابوها.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) همسر خوبی برای حضرت امیرالمومنین(ع) بود، عنوان کرد: حضرت زهرا(س) در طول 9 سال زندگی با امیرمومنان(ع) هیچ درخواستی که امام علی(ع) نتواند آن را اجابت کند، نکرد.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه زمانی که امیر المومنین به خانه می آمدند غم و غصه را فراموش می کردند، خاطر نشان کرد: حضرت زهرا تکیه گاه خوبی برای امیر المومنین(ع) بودند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) مادر خوبی برای فرزندان خود بود، افزود: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) تربیت یافته مکتب فاطمی هستند.

حجت الاسلام قره داغی با بیان اینکه حضر فاطمه زهرا(س) یک الگو برای تبلیغ دین هستند، ابراز کرد: زنان مدینه سوال های زیادی از حضرت زهرا می پرسیدند و حضرت زهرا(س) با آرامش جواب می دادند.

وی با اشاره به عمر کوتاه حضرت زهرا (س) خاطر نشان کرد: ما از عمر کم حضرت زهرا(س) به این نتیجه می رسیم که می شود انسان در 18 سال زندگی، انسان کاملی شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر