logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۴۷۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبرداد

اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در 32 بقعه متبرکه

اجرای-طرح-سوگواره-یاس-نبوی-در-32-بقعه-متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در 32 بقعه متبرکه خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان حجت‌الاسلام مختار کرمی در تشریح برنامه‌های ایام فاطمیه زنجان اظهار کرد: امسال برنامه‌های متعددی همزمان با ایام فاطمیه در استان زنجان اجرایی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از آمادگی کامل بقاع متبرکه و مساجد استان برای اجرای برنامه‌های این ایام خبرداد و افزود: برگزاری مراسم سوگواری روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، برپایی خیمه معرفت، حرکت دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه، قرائت خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(س) از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم شام غریبان « یاس نبوی»، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری نمایشگاه موضوعی ایام شهادت حضرت زهرا(س) خبرداد و تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها تبیین سیره و سلوک زندگی حضرت زهرا(س) است.

کرمی با اشاره به اینکه امسال سوگواره یاس نبوی در 32 بقعه شاخص استان اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نیز ترویج فرهنگ وقف در راستای اجرای طرح نیات واقفین از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی برگزاری دسته‌های عزاداری، قرائت خطبه فدکیه و زیارتنامه حضرت زهرا(س) نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی ایام فاطمیه در زنجان عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه از سه شنبه شب مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) به مدت 2 شب برگزار می‌شود گفت: امسال نیز مطابق سنوات گذشته مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) بعد از نماز مغرب و عشاء و روز شهادت برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: این مراسم با حضور عموم مردم در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان با حضور مردم شریف زنجان برگزار می‌شود.

کرمی افزود: مراسم عزاداری روز سه شنبه ۸ بهمن شب شهادت بعد از نماز مغرب و عشا، چهارشنبه ۹ بهمن روز شهادت ساعت ۱۱ صبح و چهارشنبه ۹ بهمن شام غریبان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام موسی موسوی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)  از برپایی نمایشگاه تجسمی ویژه ایام فاطمیه در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) خبرداد و گفت: در این راستا طرح سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزادگان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: طبق سنوات گذشته ویژه برنامه ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با عنوان سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزادگان شاخص استان زنجان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در این طرح از مبلغین اعزامی از حوزه علمیه قم بهره مند خواهیم شد، گفت: در این ایام خیمه های معرفت در آستان مقدس امامزادگان شاخص در خدمت سوگواران عزیز خواهند بود و از سخنرانی و مشاوره و برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان نیز استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی افزود: امسال با توجه به فعالیت مراکز افق در بعضی از امامزادگان استان ابلاغ شده و از محل درآمد نیات منطبق با عنوان تبرکات فاطمی بسته‌های غذایی حمایتی در ایام شهادت حضرت زهرا(س) توسط این مراکز در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: با توجه به برپایی نمایشگاه تجسمی ویژه ایام فاطمیه در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم(ع) از مردم شریف زنجان دعوت کرد از این نمایشگاه بازدید کنند.

موسوی معاون فرهنگی اعلام کرد: روز شهادت حضرت زهرا (س) با توجه به حضور عزاداران و دستجات عزاداری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع شاخص استان آماده خدمت رسانی به عزاداران و دستجات عزاداری است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر