logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۴۷۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان زنجان:

حضرت زهرا(س) در دفاع از حق و حقیقت الگوی تمامی انسان‌ها است

حضرت-زهرا(س)-در-دفاع-از-حق-و-حقیقت-الگوی-تمامی-انسان‌ها-است

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به الگو بودن حضرت زهرا برای عموم مردم گفت: حضرت زهرا(س) در حوزه دفاع از حق و حقیقت یک الگو برای تمامی انسان‌ها است.

 حجت‌الاسلام عنایت‌الله شامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به موقعیت جغرافیایی ظهور اسلام، اظهار کرد: اسلام در منطقه‌ای ظهور کرد که در آن منطقه نگاه به زن مانند نگاه به یک کالا بود و زن به‌عنوان یک مخلوق خداوند هیچ نقشی در زندگی خودش نداشت و مرد می‌توانست زن را به‌عنوان برده در بازار بفروشد.

وی با اشاره به اینکه بعد از ظهور اسلام، اسلام به زنان شخصیت بخشید و زنان را همانند مردها قرارداد، ابراز کرد: اسلام جنسیت را یک امر اعتباری تلقی کرد و ملاک را تقوا و دیانت و تعهد و اخلاقیات اسلامی قرارداد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان زنجان بیان کرد: اسلام به‌قدری به زن به‌عنوان یک مخلوق خداوند حرمت قائل شد که علامه طباطبایی می‌فرماید اگر مردها می‌دانستند که خداوند به چه میزان به زن حق‌وحقوق قائل شده است مدعی بودند که اسلام به ما توجه نکرده است.

وی بابیان اینکه تبلور این شخصیت بخشی در سیره پیامبر به زن در رفتار با حضرت خدیجه(س) به‌عنوان یک همسر و حضرت زهرا (س) به‌عنوان یک زن است، ادامه داد: پیامبر حضرت زهرا را ام‌ابیها خطاب می‌کند و این نوع نگاه اسلام به زن را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام شامی بابیان اینکه شخصیت حضرت زهرا(س) وابسته به هیچ شخصی جز خود حضرت زهرا (س) نیست، خاطرنشان کرد: فاطمه، فاطمه است و ایشان به دلیل انتساب به کسی به این جایگاه نرسیده است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان زنجان بابیان اینکه زندگی حضرت زهرا (س) در ساختار زندگی بشر به‌عنوان یک سبک و یک الگو برای زن و مرد مطرح است، عنوان کرد: در برهه‌ای از زمان که مردم به دنبال قدرت سالاری بودند و ماجرای سقیفه را به وجود آوردند و اسلام را از مسیر حق منحرف کردند و امامت در جامعه مغفول ماند در این موقعیت زمانی تنها کسی که داد و فریاد می‌زند و از حریم ولایت و امامت دفاع می‌کند حضرت زهرا(س) است.

وی بابیان اینکه تنها کسی که در معابر عمومی از ولایت علی (ع) و حقانت جدش دفاع می‌کند حضرت زهرا(س) است، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا در بیان حقایق و واقعیت‌های موجود مانند جایگاه امامت عمل می‌کند و در مسجد سخنرانی می‌کند.

حجت‌الاسلام شامی با اشاره به خطبه حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت، افزود: معارفی که حضرت زهرا در آن سخنرانی انجام داد موبه‌مو عین معارفی است که پیامبر اسلام تبیین کرده است.

وی بابیان اینکه حضرت زهرا(س) برای ما یک الگو است، ابراز کرد: در مقابل دشمنانی که اصل دین و ریشه دین را نشانه رفته‌اند مانند حضرت زهرا(س) باید عمل کرد و ایشان بهترین اسوه برای این کار هستند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان زنجان بابیان اینکه امروز بهترین سیره زندگی حضرت زهرا تقابل ایشان با انحرافات و احقاق حق است، ادامه داد: درجایی که ظلم می‌بینیم باید اعتراض کنیم و ساکت نباشیم.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا (س) بحث ولایت را که در آن زمان مشکل اصلی مردم بود تبیین و مردم را هدایت می‌کند، افزود: در حوزه‌های تربیتی و دفاع از حق و حقیقت حضرت زهرا برای همه انسان‌ها یک الگو است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر