logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۴۷۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
گزارش موج رسا نتیجه داد

چتر عدالت دستگاه قضا این بار بر سر مردم محروم شورجه+ فیلم و عکس

چتر-عدالت-دستگاه-قضا-این-بار-بر-سر-مردم-محروم-شورجه+-فیلم-و-عکس

با اینکه این روزها شاهد مبارزه جدی دستگاه قضا با مفسدین اقتصادی هستیم و این مبارزه جدی با مفاسد امید را در دل آحاد مختلف مردم زنده کرده است اما دادستان زنجان در کنار مبارزه با مفاسد به عنوان مدعی العموم به کمک مردم محروم هم آمده است، مردمی که سالهاست در بیخ گوش شهر زنجان از کمترین امکانات بی بهره بودند.

به گزارش موج رسا; کمتر از یک ماه پیش بود که موج رسا برای نشان دادن محرومیت اهالی شورجه به میان مردم این منطقه از شهر زنجان که به روستای شورجه معروف است، رفت و با تهیه فیلم و عکس و همچنین نگارش گزارشی، وضعیت اهالی آن را به اطلاع مسئولان رساند. بعد از انتشار این گزارش دادستان زنجان شخصا به مشکلات این منطقه ورود کرده و دستور رسیدگی صادر کرده است.

این ورود جدی دادستان زنجان به عنوان مدعی العموم باعث شده تا در روز ششم بهمن ماه درست کمتر از یک ماه از انتشار گزارش موج رسا کارگران شرکت گاز در محل حاضر شده و اقدام به آغاز مراحل گاز رسانی به این منطقه کرده بودند.

حجت‌الاسلام محسن کرمی دادستان زنجان به چند دستور پشت میزی قانع نشده بود و روز گذشته شخصا برای بازدید از محل و دیدار با اهالی و همچنین دیدار با جانباز شیمیایی که در شورجه زندگی می‌کند به این منطقه رفت.

 روستای شورجه

دادستان زنجان در این بازدید چند نفر از مسئولان مرتبط با مشکلات مردم این منطقه را با خود به شورجه برد تا از نزدیک در جریان مشکلات این منطقه قرار گیرند. حجت الاسلام کرمی حتی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان را هم برای دیدار با این جانباز و رسیدگی به مشکلات آن به منزل وی برد.

این مسئول عالی قضایی در زنجان در این بازدید با بیان اینکه شورجه جزو محدوده شهر زنجان است، اظهار کرد: به لحاظ اینکه در این منطقه ضوابط شهری رعایت نشده بود مردم آن از دریافت خدمات محروم بودند.

وی افزود: قواعد و قوانین باید رعایت شوند اما در کنار این ایجاد امنیت همه جانبه برای شهروندان ضرورت دارد، نبود گاز برای اهالی این منطقه بسیار مشکل ساز بود به طوری که بعد از گران شدن بنزین و تاثیری که روی گاز ال پی جی و کپسولهای گاز گذاشته بود باعث زحمت اهالی شده است.

دادستان زنجان با بیان اینکه برخی از اهالی این منطقه از طریق هیزم و نظایر اینها گرما و حرارت لازم را تامین می‌کردند، خاطرنشان کرد: در بین این اهالی جانبازی وجود دارد که جانبازی او ناشی از تحمل عوارض شیمیایی و صدمات موج گرفتگی بود و بیماریهای خاص دیگری همچون دیابت نیز به آن اضافه شده که تحمل این شرایط برای چنین شخصی بسیار سخت است، به طوری که استفاده از نفت یا حرارتهای جایگزین دیگر موجب تشدید بیماریهای این فرد می‌شد.

روستای شورجه

وی بیان کرد: با همت مجموعه شهرداری، کمیسیون ماده 5 و اداره گاز امروز عملیات گاز رسانی به این منطقه آغاز شد و طبق قولی که مسئولان مربوطه دادند تا آخر این ماه گاز این منطقه تامین خواهد شد.

حجت‌الاسلام کرمی گفت: ما نیز در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان و برخورداری از این امکانات اولیه که حق همه مردم عزیز ما است، در این منطقه حضور پیدا کردیم تا ضمن دلجویی و دیدار با این جانباز شیمایی که خانواده بسیار شریفی نیز دارد از نزدیک در جریان امور قرار گیریم. البته این حضور حرکتی است که اهتمام جدی مسئولان در برطرف کردن مشکلات این منطقه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این حرکت منشا حل دیگر مشکلات این منطقه به شکل قانونی شود، افزود: مدیرکل بنیاد شهید استان چندین قول در راستای مشکلات جانباز شیمایی ساکن در این منطقه داده است و رئیس شرکت گاز شهرستان زنجان نیز قول داده که مشکل گاز این منطقه را حل کند و طبق گفته خودش و اگر حل نشود در سمتش نخواهد ماند.

دادستان زنجان با بیان اینکه در گذشته به خاطر همین مشکلات مربوط به سوخت منزل برخی از اهالی اینجا آتش گرفته است، ابراز کرد: در مورد تنفیذ قولنامه‌ها نیز با پیگیری اهالی قرار است اقداماتی از طرف مسئولان مرتبط انجام شود.

روستای شورجه

به گزارش موج رسا؛ در این بازدید علاوه بر قولهای شرکت گاز برای گازرسانی به این منطقه و همچنین قول شهرداری منطقه یک زنجان در خصوص تنفیذ قولنامه ها مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان قول داد تا موضوعات برقراری حق پرستاری، تجدید نظر در خصوص درصد جانبازی، ارجاع پرونده به کمسیون درد، تامین دستگاه اکسیژن برقی در عرض چند روز آینده و ... برای این جانباز شیمایی را پیگیری کند.

اهالی شورجه اکنون امیدوارتر از گذشته شده و برای پیگیری مشکلات‌شان مصمم‌تر هستند چرا که بعد از رفتن دادستان زنجان این حرف در بین اهالی جریان داشت که دادستان گفته است اگر کسی حرف‌تان را گوش نکرد پیش خودم بیایید. امید است دستگاه قضایی راهی که در پیش گرفته است را با قدرت ادامه دهد تا بنا به فرموده مقام معظم رهبری و همچنین رئیس قوه قضاییه، دستگاه قضایی ملجأ و پناهگاه واقعی مردم شود.

مقام معظم رهبری: مسئولان باید در خدمت به مردم از یكدیگر سبقت بگیرند و یك نهضت خدمت به مردم راه بیندازند.

روستای شورجه

روستای شورجه

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر