logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۴۷۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

افزایش 8 برابری تعداد پروژه‌های شاخص استان زنجان/ درآمدهای عمومی استان 36 درصد افزایش یافت

افزایش-8-برابری-تعداد-پروژه‌های-شاخص-استان-زنجان-درآمدهای-عمومی-استان-36-درصد-افزایش-یافت

استاندار زنجان از افزایش 36 درصدی درآمدهای عمومی استان خبرداد و گفت: این درآمدها باعث شده میزان پرداختی به شهرداریها 48 درصد افزایش یابد.

به گزارش موج رسا; فتح اله حقیقی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و یاد خاطره شهیدان و امام راحل اظهار کرد: مدیران استانی گزارشات و پروژه‌های دهه فجر را جمع بندی کرده و به رسانه‌ها اعلام کنند.

وی تصریح کرد: امیدوارم همه نهادها گزارش عملکرد خودشان را ارائه دهند و عملکرد کلی استان را هم به مردم ارائه خواهم کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تعداد پروژه‌های شاخص استانی نسبت به سال گذشته هشت برابر شده است افزود: این عملکردها به همت مدیران استانی انجام شده است.

وی از بازگرداندن 11 واحد تولیدی به چرخه تولیدی استان عنوان کرد: از این تعداد هفت واحد فعال بوده و 2 واحد نیز تا پایان امسال فعالیت خود را از سر می‌گیرند و 2 واحد نیز تا پایان خرداد ماه سال آینده فعال می‌شوند.

حقیقی در ادامه با اشاره به اینکه در پرداخت اعتبار ستاد تسهیل استان علی‌رغم اینکه دیر اعلام شد ولی افزایش داریم افزود: تسهیلاتی که صرفا از معرفی ستاد تسهیل شده 132 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی در بخش کاداست جزو استانها نخست کشوری هستیم افزود: 25 هزار هکتار در سفر رئیس جمهور قول اجرای آبیاری تحت فشار داده شد که امسال این موضوع به صورت کامل تحقق می‌یابد.

استاندار زنجان همچنین به حوزه پرورش دام سبک در استان زنجان اشاره و عنوان کرد: پرورش دام سبک از طرح های بی‌نظیر در منطقه است در حال راه اندازی بوده که در حال حاضر نیز این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: در مسکن مهر 7 هزار واحد مسکن مهر بود که این تعداد در استان به 13 هزار و 300 واحد افزایش یافته است.

حقیقی به حوزه بهسازی و نوسازی خانه‌های روستایی نیز اشاره و عنوان کرد: 704 میلیارد به 201 میلیارد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات ملی در حوزه روستایی از 10 میلیارد به 30 میلیارد بیان کرد: در حوزه بهداشت نیز 3 واحد بیمارستانی در استان زنجان آغاز شده است.

استاندار زنجان در مورد تسهیلات پرداخت شده توسط بانکها در سطح استان زنجان ابراز کرد: پرداخت اعتبارات از 4 هزار و 600 میلیارد به 4 هزار و 500 میلیارد در سال جاری افزایش یافته است.

وی همچنین از افزایش 36 درصدی درآمدهای عمومی در زنجان افزود: این درآمدها باعث شده میزان پرداختی به شهرداریها 48 درصد افزایش پیدا کند.

حقیقی با اشاره به افزایش 114 درصدی جرائم مالیاتی به منظور جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای تولیدی در استان زنجان افزود: تقسیط‌های مالیاتی نیز در استان 19 درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید براینکه موضوع پسماند روی زنجان در حال رسیدگی است افزود: پروژه‌های بزرگ شهری زنجان نیز بررسی شده و روند اجرایی آنها انجام می‌شود.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر