logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۴۶۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان خبرداد

افزایش 20 درصدی توزیع نفت سفید در استان زنجان

افزایش-20-درصدی-توزیع-نفت-سفید-در-استان-زنجان

مدیر منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان از افزایش 20 درصد توزیع نفت سفید در بین روستاییان استان گفت: هیچ مشکلی در تامین نفت سفید مورد نیاز روستاهای فاقد گاز طبیعی استان نداریم.

حمداله حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد تامین نفت سفید روستاهای استان زنجان اظهار کرد: در سال جاری از فروردین ماه تا به امروز هفت مرحله سهمیه نفت سفید اعلام شده است اظهار کرد: سهمیه خانوارهای زیر 5 نفر در هر مرحله 200 لیتر بوده یعنی برای هر خانوار یک هزار و 400 لیتر نفت سفید اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: همچنین سهمیه خانوارهای بالای 5 نفر نیز 300 لیتری بوده و به عبارتی 2 هزارو 100 لیتر نفت برای این خانوار نیز اختصاص داده شده است.

مدیر منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان خاطر نشان کرد: از 912 روستای استان زنجان نزدیک به 400 روستا که از نعمت گاز بهره‌مند نیستند نفت سفید داده می‌شود.

وی با بیان اینکه 25 هزار خانوار روستایی از نفت سفید استفاده می‌کنند عنوان کرد: از ابتدای سال نفت سفید مورد نیاز این خانوارها به صورت مستمر تامین می‌شود.

حبیبی عنوان کرد: امسال هم همانند سالهای گذشته تامین نفت مورد نیاز این روستا انجام شده است و از طریق 200 فروشندگی فعال در سطح استان نفت سفید به دست روستاییان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه با آغاز فصل زمستان اکیپ‌های نظارتی و کنترلی فعال شده است خاطر نشان کرد: در نواحی قیدار دو اکیپ، ابهر یک اکیپ و ناحیه زنجان نیز 4 اکیپ فعال بوده و در روستاها حضور می‌یابد تا از صحت رسیدن سوخت به دست مصرف کننده اطمینان حاصل کنند.

مدیر منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان بیان کرد: اکیپ‌‌های نظارتی در روستاها وضعیت را به صورت مستمر رسیدگی می‌کنند و تا الان هیچ مشکلی در سطح روستاها به لحاظ نفت سفید نداشتیم.

وی در مورد ذخیره نفت سفید برای مواقع بحرانی افزود: نفت سفید مورد نیاز یکسال استان را ذخیره کردیم و مشکلی در خصوص نفت سفید در استان نداریم.

حبیبی عنوان کرد: نفت سفید در سطح استان و کشور به اندازی کافی وجود دارد و به اندازه کافی تولید و ذخیره شده و پالایشگاه‌های فعال در کشور در حال تولید هستند.

وی عنوان کرد: این اطمینان را به روستاییان می‌دهیم که نفت مورد نیازشان تامین می‌شود و هیچ روستایی را بدون نفت نخواهیم گذاشت.

مدیر منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان عنوان کرد: طی امسال سه مرحله توزیع فوق‌العاده اعلام شده و امسال به دلیل وضعیت جوی و سرما 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش توزیع نفت سفید را در استان داشتیم.

وی در مورد قیمت نفت توزیع شده در بین روستاییان افزود: قیمت نفت سفید نزدیک 10 سال است تغییری نداشته و قیمت هر لیتر 150 تومان بوده و همچنان با این قیمت به روستاییان عرضه می‌شود و مردم تخلفات گرانفروشی از طریق سامانه شکایات مردمی به شرکت فرآورده‌ها‌ی نفتی اطلاع دهد.

حبیبی گفت: هیچ کسی حق ندارد در سطح استان نفت سفید را بیش از 150 تومان در هر لیتر بفروشد و همه فروشندگی‌ها موظف هستند نفت سفید را با قیمت مصوب عرضه کنند.

//ع   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر