logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۴۶۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس دادگستری استان زنجان:

زمان رسیدگی به پرونده ها در استان زنجان ۱۷ درصد کاهش یافت/ 4 واحد تولیدی با ورود دستگاه قضایی به چرخه تولید برگشت

زمان-رسیدگی-به-پرونده-ها-در-استان-زنجان-۱۷-درصد-کاهش-یافت-4-واحد-تولیدی-با-ورود-دستگاه-قضایی-به-چرخه-تولید-برگشت

رئیس دادگستری استان زنجان با تاکید براینکه مشکلات واحدهای تولیدی استان از نزدیک رسیدگی می شود گفت: در این راستا مشکلات 4 واحد تولیدی را بررسی کرده و توانستیم این واحدها را به چرخه تولید برگردانیم.

به گزارش موج رسا;حجت‌الاسلام اسماعیل نیارکی امروز در جلسه دیدار با نخبگان برای اعتلای قوه قضاییه به شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره و اظهار کرد: حضرت صدیقه کبرا سلام‌الله علیها الگوی برجسته و شاخصی برای زنان و مردان در همه تاریخ بوده و زندگی حضرت زهرا(س) الگویی برای ما در مبارزه با ظلم و ایستادگی در مقابل ظالم است و کوتاه نیامدن در این حوزه می‌تواند برای ما سرمشق خوبی باشد.

وی با تاکید همه ما مدیون شهدا هستیم افزود: انشاالله قدر شهیدان را بدانیم و بتوانیم راهشان را ادامه دهیم.

رئیس دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه مفاهیم خوبی را در گام اول و دوم به ویژه در رهنمود‌ها و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری دریافت کردیم افزود: رهبر انقلاب در نماز جمعه اخیر رهنمود‌ها و بیانات راهگشایی را برای ملت ایران و مسلمانان جهان بیان کردند.

وی به ایجاد روابط تنگا‌تنگ حاکمیت با مردم تاکید کرد و افزود: حاکمیت در صدر اسلام و هم در عصر ائمه معصومین(ع) سابقه دارد و در این نوع حاکمیت ارتباط گیری با مردم مورد تاکید قرار گرفته چرا که این نوع ارتباط گیری به خیر حاکمیت است.

حجت‌الاسلام نیارکی ارتباط حاکمیت با مردم را پایه مردم سالاری دینی عنوان کرد و افزود: قوه قضائیه هم با همین هدف به ویژه در طرح تحول ارتباط با مردم و جلب رضایت مردم را مورد توجه قرار داده است.

وی به موضوع اعتماد سازی مردم و به ویژه ارتباط گیری با نخبگان تاکید کرد و افزود: در ارتباط با مردم چند برنامه داریم که یکی از این برنامه‌ها طرح هر مسجد یک حقو‌قدان بوده که یکی از مظاهر ارتباط گیری با مردم است.

رئیس دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌های دیدار چهره به چهره با مردم و حضور در بین مردم استان خروجی خوبی داشته است افزود: در دادگستری زنجان در قالب دیدار مردمی در ده ماهه  امسال بیش از 3 هزار 500 ملاقات چهره‌ به‌ چهره مردمی برگزار شده است.

وی دیدار با نخبگان را استفاده از فرصت‌های موجود دانست و افزود: ما نیازمند حرکت رو به جلو هستیم و اساس تحول نیز همین است.

حجت‌الاسلام نیارکی با بیان اینکه با حرکت رو به جلو تحول ایجاد می‌شود عنوان کرد: شنیدن نظرات و حرف‌های نخبگان ارزشمند بوده و باید ما مسئولان برای نخبگان وقت بگذاریم چرا که حرف‌های نخبگان بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید براینکه باید به توصیه‌های گام دوم عمل کنیم افزود: عدالت جزو توصیه چهارم این گام است و این بحث از انتظار مردم بوده و باید این انتظار مردم را بتوانیم خوب پاسخ دهیم و اگر نتوانیم انتظارات مردم را برآورده کنیم در رسیدن به هدف تعالی خواهیم ماند.

رئیس دادگستری استان زنجان با تاکید براینکه از پیشنهادات نخبگان در حوزه دادگستری استقبال می‌کنیم افزود: وظیفه و تکلیف داریم به پیشنهادات نخبگان توجه کرده و جایگاه عدلیه را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه خروجی کار یعنی اجرای صحیح عدالت که از اولویت‌های مهم قوه قضائیه می باشد افزود: امروز قوه قضائیه در سایر امورات مختلف اعم از تولید و صنعت ورود کرده و سازمان بنام ستاد اقتصادی را تشکیل داده و ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه نیز کاملا فعال است.

حجت‌الاسلام نیارکی خاطر نشان کرد: با صنعت‌گران استان دیدارهای متعددی  در طول سال داشتیم و ما حصل این جلسات امسال توانستیم چهار واحد صنعتی تعطیل شده به مدت طولانی را به چرخه تولید برگردانیم که در این واحدها 500 نفر مشغول بکار شدند.

وی عنوان کرد: در هر ماه از 6،5 واحد صنعتی بازدید می‌کنیم و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی کرده و حل و فصل می‌کنیم.

رئیس دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه دادگستری در حقوق عامه ورود پررنگی داشته است افزود: در حوزه تحول، قوه قضائیه اراده عمل کردن را پیش گرفته است.

وی در ادامه به جنایت آمریکا در شهادت رساندن سردار سپهبد سلیمانی افزود: این شهید بزرگوار ارتباط نزدیکی با مردم داشتند و در نهایت به آن درجه رفیع شهادت رسیدند و رفتار و شخصیت‌های این شهید بزرگوار برای ما الگوی کاملی بوده و باید رفتار و کردار این شهید را سرمشق خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام نیارکی در مورد ایجاد موسسات داوری در استان بیان کرد: ما در گذشته هیچ موسسه‌ای در استان نداشتیم اما در حال حاضر 26 موسسه ثبت شده و 4 موسسه هم در سیر مراحل قانونی است که به چرخه فعالیت وارد شود.

وی با بیان اینکه از 377 پرونده‌ای که توسط موسسات داوری شده بررسی شده تنها به یک پرونده اعتراض شده است افزود: همه پرونده‌ها به سازش خاتمه پیدا کردند.

رئیس دادگستری استان زنجان به موضوع طولانی شدن زمان رسیدگی و اجرای حکم نیز اشاره و بیان کرد: اطاله دادرسی و طولانی شدن یکی از چالش‌های ما بود و از تاکیدات همیشگی رئیس قوه قضائیه است که امروز توانستیم زمان رسیدگی را 17 درصد کاهش دهیم ولی به نقطه مطلوب نرسیدیم و هنوز در این بخش جای کار وجود دارد. 

لازم به ذکر است  نخبگان استان حاضر در این دیدار که از حوزه ها ،نهاد هاو تشکل ها حضور داشتند مطلبی از جمله کاهش اطاله دادرسی ،توجه به کرامت انسانی،تسریع در رسیدگی به پرونده، کاهش هزینه های دادرسی ، اطلاع رسانی به موقع از اتفاقات استان و توجه و حمایت از صنعت و تولید  بیان کردند و رییس کل دادگستری استان نیز ضمن استقبال از مطالب ارزشمند ارائه شده گفت: دستگاه قضایی استان به نظرات و خواسته های نخبگان توجه و اهتمام خواهد داشت.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر