logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۴۶۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه فوق العاده مدیریت بحران استان زنجان مطرح شد؛

وقوع 200 حادثه غیر مترقبه در استان زنجان/ افزایش 12 درصدی مصرف گاز در زنجان

وقوع-200-حادثه-غیر-مترقبه-در-استان-زنجان-افزایش-12-درصدی-مصرف-گاز-در-زنجان

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: در 10 ماهه سال جاری 200 حادثه غیر مترقبه در استان زنجان به وقوع پیوسته است که 47 درصد آن مربوط به آتش سوزی است.

به گزارش موج رسا; توحید سلیمی امروز در جلسه فوق العاده مدیریت بحران استان زنجان،اظهار داشت: استان زنجان در خصوص کمک برای امداد رسانی و کاهش خسارات سیل به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان اقدامات لازم را انجام داده است.

وی با بیان اینکه ستاد بحران استان زنجان در آماده باش کامل برای خدمات رسانی در برای مواقع اضطراری به ویژه بارش برف و باران است، ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان در آماده باش کامل هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: 16 دستگاه اجرایی عملکرد خود را در خصوص 5 دی ماه به دبیرخانه ستاد بحران استان زنجان و هشت فرمانداری ارسال کرده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه ملی پیشگیری از حوادث گازگرفتگی و مرگ خاموش به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است، افزود: برای جلوگیری از گازگرفتگی اقدامات لازم انجام می شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: در 10 ماهه سال جاری 200 حادثه غیر مترقبه در استان زنجان به وقوع پیوسته است که 47 درصد آن مربوط به آتش سوزی و 27 درصد مربوط به بارش برف،کولاک و بوران بوده است.

وی ادامه داد: ماهنشان، زنجان و طارم جزو پرخطرترین شهرستان های استان در این 10 ماهه بوده اند و بارش امسال استان نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش و نسبت به نرمال 15 درصد افزایش داشته است.

این مسئول بیان داشت: 74 نماز خانه و مسجد بین راهی بری اسکان احتمالی مسافران و در راه ماندگان در استان زنجان در نظر گرفته شده است و خدمات لازم را ارائه می کنند.

 

*فوت 1634 زنجانی در حوادث غیرمترقبه

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به آمار فوتی های استان زنجان در حوادث غیر مترقبه، افزود: از سال 69 تا دوم بهمن ماه امسال یک هزار و 634 نفر در سطح استان فوت شده اند.

سلیمی با بیان اینکه یک هزار و 535 نفر در زلزله شهرستان طارم،32 مورد غرق شدگی و 20 نفر در اثر سیل در استان فوت کرده اند، افزود: کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح و کاهش خسارات اقتصادی مستقیم از مهترین اهداف مدیریت بحران استان زنجان است.

رئیس شرکت گاز استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: 2 میلیارد و 207 میلیون مترمکعب مصرف گاز در 10 ماهه سال جاری به ثبت رسیده است که نشان دهنده افزایش 12 درصدی مصرف گاز طبیعی در استان است.

وی افزود: براساس جدول تهیه شده در خصوص میزان گاز مصرفی نشانگر روند افزایشی سهم بخش صنعت و نیروگاهی از مجموع مصارف گاز طبیعی در استان است.

احمدلو خاطرنشان کرد: 342 هزار مشترک در استان زنجان فعالیت می کنند که 317 هزار نفر جزو مشترکین خانگی محسوب می شوند.

وی از اجرای طرح همیار گاز برای 12 هزار دانش آموز زنجانی در مقطع پنجم خبر داد و گفت: پایش رعایت الگوی مصرف استان برای دستگاه های اجرایی اجرا شده است که از 88 مورد پایش 61 مورد رعایت و 27 واحد این موضوع را رعایت نکرده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: استان زنجان به 28 تن کود اوره نیاز دارد تا کنون 50 درصد سهمیه تامین شده و پس از عید نوروز نیز 14 هزار تن تامین می شود.

 

*برق صنایع پتروشیمی تامین کننده اوره قطع نشود

وی با بیان اینکه 70 درصد نیاز بخش کشاورزی به اوره است، افزود: ضروری است برق صنایع پتروشیمی که اوره را تامین می کنند،قطع نشود.

نماینده شرکت پخش فرآورده های نفتی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل فرآورده های نفتی استان زنجان در آماده باش کامل بوده و زیرساخت های لازم در این زمینه تامین شده است.

وی گفت: جایگاه های سوخت و سی ان جی در آمادگی کامل بوده و همه جایگاه ها فعالیت می کنند، افزود: سوخت دوم صنایع و کارخانجات و مراکز حساس استان تامین می شود.

این مسئول بیان داشت: 400 روستای استان صعب العبور بوده و تا کنون 8 مرحله کوپن برای این خانوارها سوخت تهیه شده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر