logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۴۶۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان:

خصوصی‌سازی فعلی در کشور شبه دولتی کردن صنایع است

خصوصی‌سازی-فعلی-در-کشور-شبه-دولتی-کردن-صنایع-است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان با اشاره به اینکه مردمی کردن اقتصاد یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است، گفت: خصوصی سازی فعلی شبه دولتی سازی صنایع است.

حسین محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; با اشاره به اینکه مردمی کردن اقتصاد یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است، ابراز کرد: یکی از  راه‌های مردمی کردن اقتصاد خصوصی‌سازی است.

وی بابیان اینکه مردمی کردن اقتصاد، اداره کردن شرکت‌ها و واحدهای تولیدی تحت مدیریت دولت توسط مردم است، افزود: متاسفانه خصوصی‌سازی بعضا اشتباه برداشت می‌شود و خصوصی‌سازی به‌جای اینکه به سمت واگذاری مالکیت‌ها به مردم حرکت کند به سمت واگذاری شرکت‌ها واحدهای تولیدی، به شرکت‌ها به وابسته به دولت می‌انجامد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد زنجان بابیان اینکه در حال حاضر خصوصی‌سازی انجام شده در جهت مردمی کردن اقتصاد نیست، ادامه داد: خصوصی‌سازی‌ها انجام‌شده شبه‌دولتی سازی اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های وابسته به دولت، با عنوان خصوصی‌سازی شرکت‌های جدید از دولت تحویل می‌گیرند، ادامه داد: اگرچه دولت مستقیماً این شرکت‌ها را مدیریت نمی‌کند ولی به صورت غیرمستقیم مدیریت می شوند که ما این را مردمی کردن اقتصاد نمی‌دانیم.

محمدی با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی می‌تواند یکی از مؤلفه‌های مردمی کردن اقتصاد باشد، عنوان کرد: در خصوصی‌سازی باید مالکیت شرکت‌های دولتی از طریق شرایط عادلانه به مردم واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مردمی کردن اقتصاد واگذاری شرکت‌ها به مردم از طریق بورس است، تصریح کرد: در صورت ارائه سهام شرکت‌ها در بورس هم باید تمامی مردم بتوانند سهام شرکت‌ها را خریداری کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر