logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۴۶۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عذر بدتر از گناه؛

در شورای شهرداری زنجان چه خبر است؟!

در-شورای-شهرداری-زنجان-چه-خبر-است؟!

حدود 20 روز است که شهردار زنجان، یکی از اعضای شورا و برخی مدیران شهری زنجان بازداشت شده و خبرها حکایت از آن دارد که دامنه این بازداشت‌ها ممکن است تداوم داشته باشد.

به گزارش موج رسا; حدود 20 روز است که شهردار زنجان، یکی از اعضای شورا و برخی مدیران شهری زنجان بازداشت شده و خبرها حکایت از آن دارد که دامنه این بازداشت‌ها ممکن است تداوم داشته باشد.

اما سوالی که پیش می‌آید این است که اژدهای هفت سر فساد از چه زمانی و در کجا لانه کرده است؟ شورای شهر یا به طور واضح شورای شهرداری زنجان یکی از مکان هایی است که فساد در آن لانه کرده و دستگیری یکی از اعضای شورا نیز موید همین مطلب است و قطعا باید از شورا برای مقابله با فساد آغاز کرد.

در مورد شورا گفتنی های زیادی وجود دارد که در این مجال نمی گنجد و بعدا به آن خواهم پرداخت اما آن چیزی که می‌توان سربسته به آن اشاره کرد این است که برخی عالی جنابان از اعتماد مردم در جهت منفعت خود و اطرافیان‌شان بهره گرفته‌اند.

یکی از واژه هایی که ذیل ماده 71 قانون و آيين نامه تشکيلات شوراهاي اسلامي است کلمه «نظارت» است و بارها به این کلمه در بندهای مختلف اشاره شده و بر کارکرد نظارتی شورا تاکید شده و از طرفی اعضای شورای شهر نیز تاکنون بارها به این وظیفه تاکید کرده اند. حال ببینیم وضعیت شورای شهر زنجان در ماجرای دستگیری شهردار زنجان چگونه است؟ شهردار که در قضیه پل گلشهر با اینکه به وظیفه‌اش عمل کرده بود بارها اتمام به موقع آن را سر مردم زد و اعضای شورا نیز چنان ذوق زده بودند که فسادهای اتفاق افتاده در شهرداری به چشم‌شان نیامد.

در این ماجرا دو حالت وجود دارد یا شورای شهر زنجان از ماجرا خبر نداشته و یا خبر داشته و کاری نکرده است. بهترین حالت این است که شورای شهر از مشکلات مالی خبر نداشته است که نشان می دهد در یکی از وظایف مهم خود که نظارت بر شهرداری بوده کوتاهی کرده و دیگر صلاحیت ادامه کار را ندارد.

حالت دیگر این است که از مشکلات موجود خبر داشته و قرائن موجود و دستگیری یکی از اعضای شورا نیز موید صحیح بودن این گزینه است که در این صورت باید گفت اعضای شورای شهر نه تنها به وظایف خود عمل نکرده بلکه خیانت کرده و باید  محاکمه شوند.

حال جالب است بعد از این دستگیری ها برخی دیگر از اعضای شورا فعالیت خود را تشدید کرده‌اند و تلاش دارند تا عوامل خود را در جاهای حساس مجموعه مدیریت شهری بگمارند و حتی حراست شهرداری زنجان با وجود تلاشهای فراوان و ورود به این قضیه هنوز نتوانسته جلوی این افراد را بگیرد و به همین دلیل است که بهترین کار انحلال شورای شهر است.

برخی از اعضای شورای شهر که باید چشم نظارتی خود را بر مجموعه مدیریت شهری معطوف کنند در اظهار نظری عجیب اعلام بی اطلاعی کرده و عنوان داشتند که ما نیز در حد رسانه‌ها اطلاع داریم که باید از این آقایان پرسید پس شما در شورا چه می‌کنید؟

البته یکی از جاهایی که باید در این راستا توجه جدی داشته باشد حراست شهرداری زنجان است چرا که وظیفه ذاتی در جلوگیری از فساد دارد، این نهاد نظارت داخلی به طور یقین همانطور که در مبارزه با فساد  نقشی ایفا کرده باید برای ریشه کن شدن فساد در شهرداری لحظه ای از پای ننشیند.

با وجود اینکه از دستگیری عضو شورا و شهردار زنجان بیش از 20 روز می گذرد اما متاسفانه اطلاع رسانی شفافی صورت نگرفته و به همین دلیل بازار شایعات بسیار در این زمینه داغ است، ضمن اینکه باید به سربازان گمنام امام زمان(عج) و قوه قضائیه و دادگستری زنجان در برخورد قاطع با فساد دستمریزاد گفت، ذکر این نکته نیز خالی لطف نیست که پروژه‌های گذشته شهرداری را نیز بررسی کنید تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.

نکته جالب دیگر سکوت مسئول ارشد استان درباره مسائل پیش آمده برای مدیریت شهری است، البته عدم موضع گیری نیز زیاد بیراه نیست چرا که پیش از این گفته می‌شد شهردار زنجان با حمایت برخی ماندگار شده بود.

معصومی شهردار زنجان در اظهارنظری جالب که در قالب پیام به رئیس شورا بوده عنوان داشته که دیگر مایل به ادامه همکاری نیست!!! درست است که اکنون همه منتظر نتیجه این پرونده هستند و هنوز حکمی صادر نشده اما در این شرایط این اظهارنظر به نوعی توهین به شعور مردم این شهر است چرا که حداقل کار ممکن عذرخواهی از این مردم شریف است.

ملکناز نجفی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر