logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۴۶۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیئت اسکی استان زنجان:

جشنواره روز برفی جمعه در زنجان برگزار می‌شود/ آموزش اسکی برای افراد 5 تا 70 سال در زنجان

جشنواره-روز-برفی-جمعه-در-زنجان-برگزار-می‌شود-آموزش-اسکی-برای-افراد-5-تا-70-سال-در-زنجان

رئیس هیئت اسکی استان زنجان با اشاره به روز جهانی برف، گفت: جشنواره روز برفی جمعه در زنجان برگزار می‌شود.

رضا اژدری آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افتتاح پیست اسکی استان زنجان در 13 دی‌، اظهار کرد: به دلیل بارش برف و طوفان پیست اسکی زنجان دو روز تعطیل بود.

وی با اشاره بارش برف در زنجان، ابراز کرد: امشب برف‌کوبی و آماده‌سازی پیست اسکی برای  استفاده ورزشکاران انجام می‌شود.

رئیس هیئت اسکی استان زنجان با اشاره به آمار ورزشکاران فعال در پیست اسکی زنجان، تصریح کرد: به‌طور میانگین در طول دو هفته هزار نفر از پیست اسکی زنجان استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی اسکی در محل پیست اسکی زنجان، عنوان کرد: کلاس‌های آموزشی برای هنرجویان 5 سال تا 70 سال در حال برگزاری است.

اژدری آزاد با اشاره به‌ روز جهانی برف و برگزاری جشنواره روز برفی در جهان، خاطرنشان کرد: روز جمعه جشنواره روز برفی در زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره، تصریح کرد: این برنامه برای آشنا شدن کودکان با ورزش‌های زمستانه و با شعار احترام به محیط‌زیست برگزار می‌شود.

رئیس هیئت اسکی استان زنجان بابیان اینکه 70 نفر مربی و ورزشکار در این ورزش فعالیت دارند، عنوان کرد: 25 ورزشکار زنجانی در مسابقات مختلف اسکی حضور دارند.

وی با اشاره به محدودیت‌های پیست اسکی زنجان، ابراز کرد: به دلیل کم بودن حجم برف در پیست اسکی فقط افرادی که تجهیزات اسکی دارند و خانواده ورزشکاران می‌توانند وارد پیست شوند.

اژدری آزاد بابیان اینکه گران‌قیمت بودن لوازم اسکی یکی از مشکلات این ورزش است، ادامه داد: مهم‌ترین مشکل هیئت اسکی مشکل جغرافیایی پیست اسکی است.

وی بابیان اینکه پیست اسکی زنجان در ارتفاع دو هزار متری است و در نیم‌کره شمالی در این ارتفاع  پیست نداریم، تأکید کرد: به دلیل ارتفاع پیست اسکی ماندگاری برف کم است.

رئیس هیئت اسکی استان زنجان بابیان اینکه یکی از مشکلات تمامی پیست‌های اسکی کشور نبود تجهیزات اجاره‌ای و کم بود امکانات رفاهی در کنار پیست‌های اسکی است، ادامه داد: امکانات رفاهی در کنار پیست‌ها باید دو برابر سایر ورزش‌ها باشد چراکه محل این ورزش در کوهستان است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر