logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۴۵۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه بررسي پروژه های عمرانی زنجان مطرح شد؛

چشم دوختن به ارزش افزوده توسعه پایدار به دنبال ندارد/ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در پروژه های عمران شهری

چشم-دوختن-به-ارزش-افزوده-توسعه-پایدار-به-دنبال-ندارد-ضرورت-استفاده-از-ظرفیت-بخش-خصوصی-در-پروژه-های-عمران-شهری

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت: تنها با چشم دوختن به ارزش افزوده شهرداری ها موجب توسعه و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها نمی شود.

به گزارش موج رسا; جلسه بررسي سرمايه گذاري شهرداري ها در پروژه های عمرانی زنجان با حضور کوشش تبار مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور برگزار شد.

 مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در این جلسه اظهارداشت: شهرداری ها برای ارتقای سطح فعالیت های خود به ویژه در حوزه شهرسازی مجاز به استفاده از بخش خصوصی هستند که باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده شود.

 

*ضرورت ایجاد درآمد پایدار از سوی شهرداری ها

محمودی برضرورت ایجاد درآمد پایدار از سوی شهرداری های استان تاکید کرد و گفت: این جلسه به منظور تبیین راه های درآمدزایی برای شهرداری ها برگزار شده است که امیدواریم استفاده بهینه از آن شود.

وی گفت: ضروری است از همه ظرفیت های سرمایه گذاری استفاده شود چرا که تنها با پرداختن به ارزش افزوده و دریافت عوارض نمی توان به توسعه پایدار شهری دست یافت.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهارداشت: سرمایه گذاری و توانمند سازی اقتصاد شهرداری های از مهمترین اولویت ها محسوب می شود که باید از سوی شهرداری ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مهرداد سلطانی با اشاره به جمعیت ۴۳۰ هزار نفری شهر زنجان، گفت: در زنجان سازمان سرمایه گذاری راه اندازی شده و توانسته چندین پروژه سرمایه گذاری را در این شهر اجرایی کند.

 

*نیازمند اجرای پروژه های جدید سرمایه گذاری هستیم

وی گفت: دو شهر ابهر و خرم دره نیز دارای جمعیت 170 هزار نفری هستند که پروژه هایی در قالب هئیت های سرمایه گذاری را اجرا کرده اند اما در استان نیازمند اجرای پروژه های جدید سرمایه گذاری هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: 17 شهر استان زنجان دارای جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر هستند که سرمایه گذاری در چند سال گذشته در شهرداری ها این شهرها انجام شده است اگر چه این سرمایه گذاری ها کم بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه این جلسه به منظور ارائه راه حل های جدید سرمایه گذاری تشکیل شده است، افزود: شهرداری ها باید از طریق منابع جدید اقدام به اجرای پروژه های سرمایه گذاری کنند.

سلطانی خاطرنشان کرد: برای سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مهم بوده و شهرداری ها باید در این زمینه کوشا باشند تا شهر به نحو مطلوبی اداره شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر