logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۴۵۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل دفتر امور اقتصادی شهرداری های کشور:

سهم ناچیز زنجان در دریافت تسهیلات از سازمان امور اقتصادی/ فرصت های سرمایه گذاری زنجان اعلام شود

سهم-ناچیز-زنجان-در-دریافت-تسهیلات-از-سازمان-امور-اقتصادی-فرصت-های-سرمایه-گذاری-زنجان-اعلام-شود

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: استان زنجان در خصوص دریافت تسهیلات از سوی دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور سهم ناچیزی داشته و از میانگین کشوری پایین است.

به گزارش موج رسا; محسن کوشش تبار امروز در جلسه در بررسي سرمايه گذاري شهرداريها در پروژه های عمرانی زنجان اظهارداشت: در چند سال اخیر شاهد شکوفایی ارزنده در استان زنجان بوده ایم و ۱۷ شهر زیر ۲۰ هزار نفر زنجان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر برخلاف اعضای دولتی در نظام اسلامی بدون واسطه حکم گرفته اند و فعالیت های آنان از سوی مردم بیشتر مورد قضاوت قرار می گیرد،خاطرنشان کرد: سرمایه گذار جایی سرمایه گذاری می کند که بدون کمترین دردسر بیشترین منفعت را برده و شاهد انسجام بین مسئولان باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در تهران از پزشکی تا صنعت زنجانی ها دستی داشته و باید از این ظرفیت  برای سرمایه گذاری در استان استفاده کرده و همایش هایی با این افراد برگزار شود.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور ادامه داد: هر شهری باید روز مخصوص خود را داشته و شهرداری ها و شورا از فرصت های سرمایه گذاری برای رونق آن شهر استفاده کنند.

کوشش تبار افزود: پس از ارائه ۴ نامه هنوز زنجان فرصت های سرمایه گذاری خود را به مرکز ارائه نکرده است در حالی که ۲۲ استان کشور این فرصت ها را اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه منابع درآمدی شهرداری از عوارض محلی، کمک های دولتی، سهم ارزش افزود استانی و سایر درآمدها است،ادامه داد: تسهیلات قرض الحسنه، انتشار و فروش اوراق مشارکت و مشارکت با سرمایه گذاران از منابع تامین مالی جدید برای شهرداری ها محسوب می شود که زنجان از این ظرفیت استفاده نکرده است.

این مسئول بیان داشت: تا کنون ۶۲۴ فقره تسهیلات از سوی دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور پرداخت شده است که زنجان از میانگین کشوری در این زمینه پایین تر است.

کوشش تبار خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر با فشارهای امور اقتصادی کشور تسهیلات پرداخت شده به شهرداری های استان زنجان از ۲۹ به  ۴۳درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از سال ۹۱ پرداخت تسهیلات در کشور برای شهرداری ها آغاز شده است که زنجان تنها ۹ وام با ۴درصد دریافت کرده است که نسبت به استان های دیگر بسیار کمتر است.

این مسئول برضرورت استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری برای اجرای پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: بدهی معوقه شهرداری های استان زنجان به سازمان پرداخت شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر