logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۴۵۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه شرکت های فناور و دانش بنیان مطرح شد؛

اذعان استاندار زنجان به کم توجهی در خصوص شرکت های فناور و دانش بنیان

اذعان-استاندار-زنجان-به-کم-توجهی-در-خصوص-شرکت-های-فناور-و-دانش-بنیان

استاندار زنجان با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان یک پدیده نو است، به کم توجهی در خصوص شرکت های فناور و دانش بنیان اذعان کرد.

به گزارش موج رسا; جلسه شرکت های فناوری و دانش بنیان به ریاست استاندار در محل استانداری زنجان با حضور مدیران عامل برخی از شرکت های دانش بنیان برگزار و در این جلسه مدیران عامل به بیان مشکلات و توانمندی ها و نیازمندی های شرکت های خود در این جلسه پرداختند.

فتح الله حقیقی  استاندار زنجان با بیان اینکه به شرکت های دانش بنیان اعتقاد راسخ دارم، اظهار کرد: اگر نسبت به این مسائل کم توجهی می شود به دلیل نو بودن این نوع کار ها است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در پیشرفت کشور ها توجه به رشته های بین رشته ای است، ابراز کرد: هر جامعه ای به این مسائل توجه کرده پیشرفت داشته است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان در روی کاغذ اعتبار بالایی دارند و مهم هستند، تصریح کرد: در نقشه راه کشور و سند چشم انداز کشور اقتصاد کشور ایران باید مبتنی بر دانش بنیان باشد.

وی با بیان اینکه اگر ما اهمیت کار شما را می دانستیم اکنون شما به این اندازه مشکل نداشتید، عنوان کرد: اگر رقابت در کشور وجود داشته باشد آن وقت ارزش شما مشخص می شود.

حقیقی با بیان اینکه در چند ساله اخیر به شرکت های دانش بنیان توجه بیشتری شده است، ادامه داد: شرکت های دانش بنیان پدیده نویی است و به این دلیل توجه به این عرصه کم است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در استان زنجان 90 درصد از کالا ها در گمرک قبل از پرداخت مالیات ترخیص می شوند، خاطر نشان کرد: این به دلیل شرایط غیر عادی کشور است وگرنه این کار از نظر قانونی مشکل دارد و  ما برای رفع مشکل صنایع این کار را می کنیم.

ناصر فغفوری رئیس سازمان صمت استان در این جلسه  بیان کرد: شرکت های دانش بنیان جزو صنایع نوظهور است و توجه به صنایع بزرگ باعث می شود از شرکت های دانش بنیان غافل شویم.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه اکثر مشکلات شرکت های دانش بنیان به دلیل نداشتن کد آیسیک است، ادامه داد: اگر فرایند تولید محصول این شرکت ها به ما اعلام شود ما پیگری حل مشکلات را انجام می دهیم و این مشکلات به راحتی قابل حل است.

در این جلسه عمده مشکل شرکت های دانش بنیان عدم دریافت تسهیلات به دلیل نداشتن وثیقه های ملکی برای گرو گذاشتن در بانک ها و عدم محاسبه علم به عنوان ثروت توسط موسسات مالی و بانک ها اعلام شد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر