logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۴۵۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس فدراسیون شمشیربازی:

شمشیربازی ایران در سطح جهان مطرح است/ ظرفیت‌های خوب استان زنجان در شمشیربازی

شمشیربازی-ایران-در-سطح-جهان-مطرح-است-ظرفیت‌های-خوب-استان-زنجان-در-شمشیربازی-

رئیس فدراسیون شمشیربازی با مهم ارزیابی کردن رشته شمشیربازی گفت: شمشیربازی ایران در سطح جهان مطرح است.

 

به گزارش موج رسا; به نقل از ورزش و جوانان استان زنجان، فضل الله باقرزاده امروز در مجمع انتخاباتی استان زنجان با بیان اینکه تعدا کم ورزشکاران در آنی رشته مختص ایران نیست و در دنیا به علت خاص بودن آن کم تعداد بوده است اظهار کرد: ایتالیا در مسابقات المپیک با تعداد کم ورزشکار ۳ تا ۴ مدال کسب کرد چون شمشیربازی خاص است و امروز جهان به دنبال زیبایی و رشته های زیباست.

وی با اظهار خوشحالی از تعداد ۴۷ شمشیر باز در استان زنجان گفت: این تعداد برابر با هزاران ورزشکار در رشته های دیگرخواهد بود.

باقرزاده درباره اینکه برخی این رشته را رشته ای غربی می‌دانند عنوان کرد: حضرت علی(ع) بهترین شمشیرباز اسلام است و در جای جای تاریخ ما شمشیربازی مطرح است.

وی با بیان اینکه شمشیربازی جزو سه رشته اصلی المپیک نوین است تصریح کرد: هیچ وقت احتمال حذف آن در المپیک را نخواهیم داشت و ایران امروز در سطح جهان مطرح است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: زنجان از قدرتمندان شمشیربازی کشور و مدال آوران آسیا و جهان برخوردار است و بارها مطرح کرده ایم که اگر اسماعیلی و رضایی شمشیرباز قهرمان المپیاد تربیت کنند پاداش خوبی دریافت خواهند کرد.

باقرزاده افزود: غرب کشور در شمشیربازی مطلوب عمل کرده و زنجان در این رشته قطب بوده است باید دست به دست هم دهیم و این رشته را در زنجان به روز های اوج برسانیم و این مهم با نگاه مثبت به شمشیربازی به دست می آید چرا که سه سال پیاپی طلای بلامنازع کشور از آن زنجان بوده است پس پتانسیل دارید.

وی با بیان اینکه اعزام ها و میزبانی های ورزشی تاثیر بسزایی در پیشرفت منطقه دارد ابراز کرد: درخواست میزبانی را اجابت کرده و 50 درصد هزینه های آن را تقبل خواهیم کرد و همچنین در اعزام ها نیز فدراسیون حامی استان بوده و خواهد بود.

در این مجمع و پس از برگزاری انتخابات؛ حامد افشاری با کسب ۱۳ رای توانست سکان هدایت ورزش شمشیربازی استان را به مدت ۴ سال به عهده گرفت.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر