logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۴۵۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان زنجان مطرح شد؛

رشد 179 درصدی تسهیلات ازدواج

رشد-179-درصدی-تسهیلات-ازدواج

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان با اشاره به رشد تسهیلات ازدواج، از رشد ریالی 179 درصدی تسهیلات ازدواج خبر داد.

به گزارش موج رسا; دادگر رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه در این شورا فقط 14 بانک حضور دارند، تصریح کرد: آمارهایی که توسط این نهاد اعلام می‌شود فقط برای 14 بانک عضو در این شورا است.

وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه نخست امسال 137هزار فقره دریافت تسهیلات برای ایجاد اشتغال در استان انجام شده است، بیان کرد: 62 هزار میلیارد ریال حجم اعتباری است که برای ایجاد اشتغال در استان وام داده‌شده است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌ها نسبت به سال گذشته 73 درصد در تعداد رشد داشته است افزود: رشد 94.3 درصدی حجم ریالی تسهیلات ارائه شده را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

وی با اشاره به همکاری بانک‌ها با کمیته امداد امام خمینی (ره) ابراز کرد: بانک‌ها 754 فقره تسهیلات با اعتبار 227 میلیارد ریال برای ایجاد شغل به مدد جویان کمیته امداد ارائه کرده اند.

دادگر با اشاره به ارائه  10148 فقره تسهیلات ازدواج به جوانان، خاطرنشان کرد: حجم تسهیلات ازنظر عددی نسبت به سال گذشته 89 درصد و ازنظر ریالی 179 درصد رشد داشته است.

علی خلیلی نیز با اشاره به طرح شتاب دهی کسب‌وکار جوانان جهاد دانشگاهی زنجان، اظهار کرد: برای طرح شتاب دهی کسب‌وکار جوانان جهاد دانشگاهی 350 میلیون تومان اعتبار تخصیص پیداکرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح سرباز مهارت در جهاد دانشگاهی استان زنجان، ابراز کرد: تا پایان سال هزار سرباز در این طرح تحت آموزش قرار می‌گیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به اینکه طرح سرباز مهارت در دو بخش آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های عمومی کسب‌وکار اجرا می شود، تصریح کرد: در این طرح سربازان 32 ساعت مهارت‌های زندگی و 48 ساعت مهارت‌های عمومی کسب‌وکار را فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در سال 97، 740 میلیون اعتبار برای ایجاد اشتغال جوانان در نظر گرفته شده بود، عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام شد حجم اعتبار به یک میلیارد و 170 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

محمدرضا یوسفی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ بیکاری جوانان، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری جوان در کشور 26.1 درصد و استان زنجان در 6 ماهه نخست امسال 12.7 درصد است.

وی با اشاره به طرح آموزش در محیط کار، ادامه داد: در این طرح دانشجویان در محیط‌های کار قرار می‌گیرند اگر این طرح به‌صورت دقیق و کامل اجرا شود مشکل ارتباط صنعت و دانشگاه حل می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه در 9 ماهه سال 98 620 نفر در طرح آموزش در محیط کار شرکت کرده‌اند، افزود: در این طرح 2197 نفر حضورداشته‌اند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر