logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۴۵۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف استان زنجان خبرداد

سوء استفاده سفره‌‌خانه‌های سنتی‌نما از معافیت‌های دولتی در زنجان

سوء-استفاده-سفره‌‌خانه‌های-سنتی‌نما-از-معافیت‌های-دولتی-در-زنجان

رئیس اتاق اصناف استان زنجان از سوء استفاده سفره‌‌خانه‌های سنتی‌نما از معافیت‌های دولتی در زنجان خبرداد و گفت: سودجویان برای فرار از مالیات سفره‌خانه‌هایی با ظاهر سنتی ایجاد می‌کنند تا از معافیت‌های دولتی برخودار شوند.

سید محمود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه سوء استفاده برخی از سفره خانه‌ داران به منظور استفاده از حمایت‌های دولتی اظهار کرد: برخی‌ها به منظور فرار مالیاتی و استفاده از حمایت‌های دولتی سفره خانه را با ظاهری سنی می‌سازند تا از حقوق دولتی بهره‌مند شوند.

وی با تاکید براینکه این گونه سفره‌ خانه‌ها که قدمت تاریخی ندارند نمی‌توانند از مجوزهای میراث فرهنگی استفاده کنند و باید مجوز فعالیت خود را از اصناف بگیرند افزود: تعدادی از افراد در زنجان برای فرار مالیاتی و کاهش هزینه‌ها از مجوزهای صادر شده توسط میراث فرهنگی سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس اصناف استان زنجان با تاکید بر اینکه در این گونه سفره‌خانه‌ها که سبقه تاریخی ندارند موسیقی زنده هم اجرا می‌شود افزود: این موضوع باعث شده خیلی از سفره‌‌خانه‌های تازه تاسیس شده به دنبال اخذ مجوز از میراث فرهنگی باشند.

وی با تاکید براینکه ما مخالف فعالیت سفره‌ خانه‌های سنتی در مکان‌های تاریخی نیستیم افزود: سفره‌خانه‌های زیادی در مکان تاریخی زنجان وجود دارد که با مجوز میراث فرهنگی فعالیت می‌کنند.

موسوی تاکید کرد: هدف ما این است که جلوی سوء استفاده برخی‌ها که به دنبال فرار مالیات هستند گرفته شود.

وی عنوان کرد: نرخ‌های اصناف پایین‌تر از سفره‌ خانه‌های سنتی است و این موضوع هم از جمله عواملی است که افراد سود جو را ترغیب می‌کند که به بدنبال مجوزهای میراث فرهنگی باشد.

رئیس اصناف استان زنجان با تاکید براینکه سفره‌ خانه‌هایی که ظاهر سنتی دارند نمی‌توانند از مجوز میراث فرهنگی استفاده کنند افزود: مخالف فعالیت این سفره‌خانه‌ها نیستیم و موضوعی که مطرح است اخذ مجوز این سفره‌خانه‌ها است که باید مجوز فعالیت خود را از اصناف بگیرند.

وی با تاکید براینکه توسعه این گونه سفره‌ خانه‌ها در زنجان به دلیل فرار مالیاتی رو به افزایش است افزود: در حال حاضر خیلی از سفره‌خانه‌ها که قدمت تاریخی ندارد از مجوز میراث فرهنگی استفاده می‌کنند که از معافیت‌های دولتی نیز برخوردار هستند.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر