logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۴۵۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش استان زنجان:

اساسی‌ترین نیاز هنرستان‌های تربیت‌بدنی سالن ورزشی است

اساسی‌ترین-نیاز-هنرستان‌های-تربیت‌بدنی-سالن-ورزشی-است

معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به نیازمندی های هنرستان های تربیت بدنی استان زنجان، گفت: اساسی‌ترین نیاز هنرستان‌های تربیت‌بدنی سالن ورزشی است.

 ذبیح‌الله تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نیاز هنرستان‌های تربیت‌بدنی سالن ورزشی است، اظهار کرد: هنرستان‌های تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش از سالن‌های ورزشی هنرستان‌ها یا سالن‌های در اختیار آموزش‌وپرورش استفاده می‌کنند.

وی بابیان اینکه اکثر رشته‌ها نیاز به سالن اختصاصی با امکانات و تجهیزات خاص هر رشته دارند، ابراز کرد: در رشته‌های مختلف باوجود سالن‌های ورزشی متعدد کمبودی احساس نمی‌شود ولی برخی رشته‌ها ازجمله رشته‌های آبی به دلیل نداشتن استخر کمبودهایی احساس می‌شود و با تکمیل پروژه استخر دانش‌آموزی شهرک که در حال تکمیل است این مشکل هم مرتفع می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش استان زنجان بابیان اینکه تجهیز مدارس و هنرستان‌های تربیت‌بدنی قطعاً کار یک دستگاه و فقط آموزش‌وپرورش نیست و همکاری فرا بخشی را می‌طلبد، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش با توجه به اعتبارات تخصیصی فقط در خصوص خرید اقلام و تجهیزات ورزشی موردنیاز مدارس تربیت‌بدنی وظیفه دارد.

وی خاطرنشان کرد: احداث سالن و تجهیزات بزرگ و احداث پروژه‌ها وظیفه اداره کل نوسازی است که با تکمیل پروژه‌های متعدد ورزشی همکاری تنگاتنگی با آموزش‌وپرورش دارد.

تاراسی با اشاره به هزینه‌های تکمیل پروژه‌های ورزشی و رفع نیاز هنرستان‌های تربیت‌بدنی، عنوان کرد: با توجه به نیاز هنرستان‌های تربیت‌بدنی به سالن ورزشی و تجهیز آن‌ها هزینه‌های زیادی موردنیاز است که با پیگیری‌های مسئولین و اداره کل نوسازی محقق می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش استان با اشاره به تعداد دانش آموزان مشغول به تحصیل در هنرستان‌های تربیت‌بدنی، ادامه داد: تقریباً 450 دانش‌آموز در رشته تربیت‌بدنی مشغول به تحصیل هستند.

وی با گریز به اینکه 5 هنرستان تربیت‌بدنی در استان وجود دارد، افزود: یک هنرستان اختصاصی تربیت‌بدنی در استان وجود دارد و مابقی هنرستان‌هایی است که رشته تربیت‌بدنی در آن‌ها دایر است.

تاراسی بابیان اینکه در هنرستان‌های تربیت‌بدنی اکثر رشته‌های ورزشی به‌صورت تخصصی تدریس می‌شود، ابراز کرد: از بین مناطق 14 گانه در شهرستان‌های طارم،ابهر،خرمدره، و ناحیه یک و دو، رشته تربیت‌بدنی تدریس می‌شود.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر