logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۴۵۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مدیران مشکلات اصناف استان زنجان را پیگیری کنند

مدیران-مشکلات-اصناف-استان-زنجان-را-پیگیری-کنند

استاندار زنجان با تاکید بر حل مشکلات بیمه ای و مالیاتی اصناف استان زنجان گفت: مدیران مشکلات اصناف استان زنجان را پیگیری کنند.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه ستاد رفع موانع تولید با تاکید بر حفط آرامش در جامعه اظهار کرد: همه ما امروز در حفظ آرامش در جامعه وظیفه داریم چرا که دشمن در صدد برهم زدن آرامش ما در جامعه است.

وی خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواهد آرامش در جامعه ما حاکم نباشد و این امر نیز تازگی ندارد و دشمن بعد از انقلاب همواره به دنبال از بین بردن آرامش ما در جامعه است.

استاندار زنجان با تاکید براینکه اصناف در آرام سازی جامعه نقش مهمی دارند افزود: کنترل بازار با کمک اصناف اتفاق می‌افتد و مدیران نیز باید مشکلاتی که اصناف در جامعه با آن مواجه هستند را برطرف کنند.

وی به موضوع و مشکلات مالیاتی و بیمه مطرح شده توسط اصناف در جلسه عنوان کرد: تامین اجتماعی و اداره کل مالیات در حل این مشکلات اقدامات موثری را انجام دهند.

حقیقی در ادامه خاطر نشان کرد: مجوز‌هایی که میراث فرهنگی به سفره خانه‌های سنتی و مراکز سنتی می‌دهند نباید با مجوز سایر اصناف مشابه متفاوت باشد.

وی با اشاره به نقش موثر اصناف در ایجاد اشتغال گفت: ایجاد اشتغال توسط اصناف برکسی پوشیده نیست و باید لیست واحدهای صنفی که مورد حمایت دولت هستند احصا شود.

سید محمود موسوی رئیس اتاق اصناف استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به عدم همکاری بهداشت با واحدهای لبنیاتی گفت: مرکز بهداشت استان همکاری لازم را با اصناف جهت شناسنامه‌دار کردن این واحد در استان ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سال 93 نرخ نان در استان زنجان تغییری نکرده است افزود: با وجود اینکه نرخ نان در برخی از استانهای همجوار افزایش یافته ولی در استان زنجان هیچ تغییری نداشتیم که این امر موجب متضرر شدن نانوایی‌ها می‌شود.

موسوی با تاکید بر اعمال حمایت دولتی از نانوایی‌ها ابراز کرد: اگر افزایش قیمت نان اعمال نمی‌شود قیمت انرژی‌های مصرفی که دست دولت است و می‌تواند انرژی مصرفی این واحدها را با قیمت سال 93 حساب کند.

وی در ادامه با اشاره به موازی‌کاری ایجاد شده در ارائه مجوز به اصناف در بین دستگاه‌ها عنوان کرد: باید برای حل این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان عنوان کرد: در گذشته یک هزار و 25  مورد از اصناف از حمایت دولتی بهره‌مند بودند در حالی که این تعداد به 37 مورد کاهش یافته که باید مورد توجه قرار گیرد.

امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان نیز با اشاره به دخالت اصناف در امور میراث فرهنگی افزود: اصناف واحدهایی که با مجوز میراث فرهنگی فعالیت می‌کنند مجاب به اخذ مجوز از اصناف می‌کنند در حالی که قانونا این موضوع نمی‌تواند اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: هتل‌ها‌، مهمان‌پذیر‌ها، اقامتگاه‌های بومی گردی، مراکز تفریحی، محوطه‌های گردشگری، مراکز گردشگری، غذاخوری‌ها و غیره تحت نظر میراث فرهنگی است افزود: اصناف نباید به نرخ‌گذاری در این مراکز وارد شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر