logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۴۴۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه هم‌اندیشی با فعالان رسانه مطرح شد؛

شهادت سپهبد سلیمانی ماهیت امپریالیستی آمریکا را روشن کرد/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد زنجان: عملیات امروز سپاه غرور آفرین بود

شهادت-سپهبد-سلیمانی-ماهیت-امپریالیستی-آمریکا-را-روشن-کرد-مدیرکل-فرهنگ-و-ارشاد-زنجان:-عملیات-امروز-سپاه-غرور-آفرین-بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان با اشاره به آغاز انتقام سخت از آمریکا گفت: عملیات امروز سپاه غرور آفرین بود

به گزارش موج رسا; ابراهیم قاسمی امروز در جلسه هم اندیشی فعالان مطبوعات و رسانه های استان زنجان با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهارداشت: به شهادت رساندن شهید سلیمانی ماهیت امپریالیستی غرب را بیشتر از گذشته روشن و آشکار کرد.

وی ادامه داشت:  شهادت سپهبد سلیمانی موجب  انسجام در داخل و خارج شده و مدافعان انقلاب پای کار آمده اند که این موضوع فرصتی برای نظامی اسلامی برای همدلی بیشتر محسوب می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه ها با هدایت افکار عمومی می توانند در ایجاد این همدلی کمک کنند که باید پیش از گذشته به دنبال همدلی و انسجام بیشتر بود.

*رسانه ها مطالب را با مستندات منتشر کنند

معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: رسالت مطبوعات این است که خبرهای خود را با مستندات کامل ارائه کنند چرا که مستندات ضعیف به حوزه های اداری استان صدمه می زند.

قاسمی تصریح کرد: دبیری کمیته شورای اطلاع رسانی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است که خانه مطبوعات و یکی از مدیران مسئول در این کمیته عضو می شوند.

وی با بیان اینکه اصول اولیه اخلاقی معمولا در فضای مجازی رعایت نمی شود، افزود: باید هر مطلبی در فضای مجازی که در خصوص اعتبار آن تردید وجود دارد، از سوی اصحاب رسانه بازنشر شود.

معاون فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: رصد فضای اطلاع رسانی، فضای مجازی و تعریف راهبردها و تعیین خط مشی دولت از برنامه های شورای اطلاع رسانی استان زنجان محسوب می شود.

قاسمی بیان داشت: در سال گذشته زینک به چاپخانه ها اختصاص یافت که در استان برخی چاپخانه ها خریداری کرده و در اختیار نشریات قرار گرفت.

وی افزود: موسسه ای در زنجان وجود ندارد که کاغذ مطبوعات را دریافت و توزیع کند و در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

*ادارت اعتباری برای آبونمان نشریات ندارند

این مسئول بیان داشت: آبونمان نشریات به میزان اعتبارات دستگاه های اجرایی برمی گردد که متاسفانه خود اداره کل فرهنگ و ارشاد نیز در این زمینه دچار مشکل است. 

در این جلسه در خصوص بیمه خبرنگاران اطلاعاتی از سوی مسئول بیمه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مطرح شد.

بهمنی گفت: خبرنگاران از دو طریق سامانه جامع رسانه های کشور و صندوق اعتباری هنر امکانپذیر است که مدیران مسئول می توانند با ثبت نام خبرنگاران وضعیت بیمه را مشخص کنند.

*عملیات امروز سپاه غرور آفرین بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: عملیات امروز سپاه در پاسخ به آمریکا غرور آفرین بود.

فاطمه کرباسی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با گروه های تخصصی بیشماری ارتباط دارد که رسانه ها نیز از جمله این گروه ها محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مبنای اصولی انجام می شود که در سال گذشته سه روزنامه مردم نو، زنگان امروز و صدای زنجان یارانه دریافت کردند که تلاش شد همه سهم به استان اختصاص یابد.

این مسئول با بیان اینکه آگهی های تبلیغاتی نباید از سوی دستگاه های اجرایی توزیع شود، افزود: به نظرم نشریه ای که در استان های دیگر توزیع می شود و پربازدید است، باید آگهی دریافت کند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر